Britanska vlada objavila je dokument u kojem se preciziraju carinske stope u slučaju da se ne postigne dogovor s Europskom unijom oko Brexita. Dakle, za sve automobile koji će biti uvezni na Otok carina će od početka travanja biti 10.6 posto. Britanska automobilska industrija proizvodi oko 1.5 milijuna automobila godišnje, a izvozi oko 1.2 milijuna. Pritom je dva milijuna automobila, koji se prodaju na britanskom tržištu, iz uvoza – uglavnom iz zemalja Europske unije. Volkswagen je već najavio da ne može spustiti cijenu, odnosno da neće dati popuste na automobile u visini carinskih stopa. Tako će se vjerojatno ponašati i ostali proizvođači.
Naravno, mjere slične britanskim treba očekivati i od Europske unije pa ćemo vjerojatno i na automobile s Otoka plaćati slične carinske stope. Samo da vas podsjetimo iz Velike Britanije nam dolaze Nissan Qashqai, Juke, Leaf, Toyota Corolla, Miniji, Jaguari, Land Roveri… Jedina utjeha građanima EU mogao bi biti pad funte koji svi očekuju pa će i ukupni porast cijena biti nešto niži.
Problem je što i mnogi dijelovi kolaju između VB i EU pa će i to poskupjeti automobile. Na primjer, Fordovi motori dolaze iz Velike Britanije pa će kupcima u EU porasti cijena automobila koji se inače uglavnom proizvode Španjolskoj i Njemačkoj. Proizvođači automobila poput Forda, Toyote i Nissana najavili su da razmišljaju o izlasku iz Velike Britanije, gašenju tvornica ili smanjenju kapaciteta. Honda će, pak, zatvoriti tvornicu u engleskom gradu Swindonu. Umjesto nekog smislenog zaključka citirat ćemo predsjednika britanskog Udruženja proizvođača i trgovaca automobila Mikea Hawesa:
– Sad smo na rubu provalije!
Katastrofa je sve bliže: Poznat je i točan iznos carine na automobile u slučaju Brexita bez dogovora
Volkswagen je već najavio da ne može spustiti cijenu, odnosno da neće dati popuste na automobile u visini carinskih stopa