Ugljični monoksid plin je bez boje, okusa i mirisa, a velika izloženost može izazvati i gušenje. Nusprodukt je rada motora s unutarnjim sagrijevanjem, a nedavno smo pisali da je samo u SAD-u umrlo 42 ljudi zbog trovanja tim plinom. Uglavnom su to bili stariji građani s automobilima koji se uključuju i gase bez klasičnog ključa, pritiskom na dugme. Nisu bili svjesni da im auto nije ugašen kad bi parkirali u garažu. U zatvorenom prostoru porasla je koncentracija ugljičnog monoksida i s dužim zadržavanjem u tom prostoru bi se ugušili.
Postoji još jedna opasnost od ugljičnog monoksida, koja nije povezana s ljudskim nemarom ili zaboravom već s konstrukcijom automobila, odnosno njegovom stažom. Naime, posebno su opasna starija vozila, koja pritom i nisu dobro održavana. Svaka rupa na ispušnom sustavu, a osobito od ispušnih grana do katalizatora, može biti opasna. Naime, sustav klimatizacije može usisati određenu količinu CO (osobito kad stojite s autom) distribuirati je u kabini, a CO može prodrijeti i kroz pukotine ili procjepe u karoseriji. Koncentracije uglavnom nisu po život opasne, ali možete razviti sljedeće simptome: glavobolje, umor, vrtoglavice, gubitak daha i mučnine. Zbog toga bi trebalo često pregledavati ispušni sustav, kod starijih vozila posebno pripaziti na rupe u podnici, a ne bi bilo loše nabaviti i detektor ugljičnog monoksida.
Stariji automobili: Znate li da opasni ugljični monoksid može prodrijeti u kabinu?
Trebalo bi često pregledavati ispušni sustav te kod starijih vozila posebno pripaziti na rupe u podnici