Autonomna vozila slabije detektiraju pješake tamnije puti!

Margina nije mala, 10% je veća prepoznatljivost bijelih pješaka nego pješaka tamnije puti. Dodajte tome i već utvrđeno ćudljivo ponašanje umjetne inteligencije tijekom kiše ili snijega i imate potencijalno tisuće opasnih automobila na cestama

Autonomni automobili podsjećaju na veliku hollywoodsku avanturu, ali jedina razlika u odnosu na neki visokobudžetni bolckbuster je neizvjesnot ishoda. Kad ulazite u kino, prije nego što posegnete za prvim kokicama svjesni ste da će Dwanye The Rock Johnson sa smješkom na licu i jednom ogrebotinom posmicati sve što se miče te pobjednički napustiti posljednji kadar. Autonomna vozila? Sve je isto, osim izvjesnosti slavodobitnog kraja. Ulažu se milijarde, spektakl je to koji prati cijeli svijet, ali rezultati još izostaju.
Znanstvenci s jednog od najboljih fakulteta u svijetu, Georgia Techa, istaživali su različite senzorske sustave, odnosno sustave koji umjetnoj inteligenciji omogućavaju da ‘vidi’ okolinu i rezultati su, blago rečeno, zapanjujući. Ovi sustavi koje testiraju na autonomnim vozilima imaju naviku bolje identificirati bijelce-pješake nego crnce-pješake ili općenito ljude tamnije puti. Margina nije mala, 10% je veća prepoznatljivost bijelih pješaka nego pješaka tamnije puti. Dodajte tome i već utvrđeno ćudljivo ponašanje umjetne inteligencije tijekom kiše ili snijega i imate potencijalno tisuće opasnih automobila na cestama.
Kombinacija kamera i radara na autonomnim automobilima riješila bi taj problem, ali sad se ide u smjeru da se u takva vozila opremaju samo kamerama, da bi se smanjili troškovi, a to nije dobro jer se mogućnost detekcije pješaka smanjuje.
Autonomna vozila su na prekretnici, a mnoge tvrtke koje ih razvijaju pritišću ogromni troškovi razvoja. Gooogleov Waymo, primjerice, planira prodavati dijelove tehnologije koju je razvio kako bi popravio budžet, Ford će se u projektu razvoja autonomnih vozila vjerojatno povezati s Volkswagenom…