Početkom ožujka objavili smo vijest da će Volvo ograničiti brzinu na svim svojim automobilima na 180 km/h. Ta bi mjera trebala nastupiti od 2020. godine. Švedski proizvođač to objašnjava brigom za sigurnost u prometu te svojom vizijom da u budućnosti nitko ne bi trebao stradati na cestama. Ova odluka izazvala je brojne reakcije, od stručnjaka koji promoviraju prometnu sigurnost (oni hvale tu mjeru) pa sve do konkurenta.
– Mnogi predviđaju da će Volvu pasti prodaja zbog toga? A zašto bi? Pa sve manje ljudi ionako vozi 250 km/h, a Volvo se ionako nikada nije obraćao toj vrsti kupaca automobila – rekao je njemački ekspert za autoindustriju Ferdinand Dudenhöffer.
Javili su se konkurenti, Volkswagen tvrdi da nema namjeru uvoditi radikalna ograničenja brzine svojih automobila jer telemetrija na vozilima pokazuje da nije brzina kriva za prometne nesreće nego je to brzina neprilagođena uvjetima na cesti, odnosno nepoštivanje ograničenja brzine na nekim dionicama cesta. U Volkswagenu tvrde da nije problem u najvećoj brzini nego u činjenici da se brzina mora prilagoditi situaciji (odnosno smanjiti), osobito na dijelovima cesta na kojima se češće događaju prometne nesreće ili dionicama na kojima je gust promet. BMW je također naglasio da nema namjeru ograničavati brzinu na 180 km/h, a javio se i Peugeot s tvrdnjom da to neće učiniti, odnosno da takve stvari kupcima u EU ne treba nametati i da svatko ima slobodu izbora. Iz neslužbenih izvora čuje se i da brzinska strategija Volva koincidira s činjenicom da je zbog smanjenja troškova proizvodnje odustao od snažnih motora i da mu ovo ograničenje savršeno odgovara. Također, uskoro dolazi Polestar 2 i drugi električni modeli švedskog proizvođača, a nakon 180 km/h rapidno se prazne baterije. Mnogi su spremni ustvrditi da se ovdje radi o oportunizmu, ali to su opet procjene suparnika. Na kraju, tržište će odlučiti.
BMW i Volkswagen reagiraju na vijest da će Volvo ograničiti brzinu svojih automobila na 180 km/h: Mi to nećemo učiniti!
Velike reakcija izazvala je odluka švedskog proizvođača automobila. Prometni stručnjaci hvale ovu odluku, a suparnici u tome ne vide dobar primjer