Kolege iz njemačkog autokluba provele su zanimljivo istraživanje – na tri dizelska Euro5 vozila i na 50.000 kilometara testirali su tri naknadno ugrađena SCR katalizatora za smanjenje emisija dušikovih oksida (NOx). Ideja je bila vidjeti mogu li se s tim sustavima zadovoljiti njemačke norme o prosječnoj emisiji 270 mg/km po zdravlje opasnih dušikovih oksida, što je posebno važno za ulazak u središta gradova. Iznimke su niske vanjske temperature (od 4 stupnja do -3) kad su dozvoljene vrijednosti 540 mg/km i visoke temperature (iznad 30 stupnjeva) kad je dopuštena vrijednost 432 mg/km. Istovremeno, s ugradnjom tih sustava u automobile emisije CO2 i potrošnja goriva ne smiju porasti više od šest posto. Svi ti naknadno ugrađeni katalizatori moraju biti funkcionalni najmanje 100.000 kilometara.
Princip je jednostavan, u SCR katalizatoru ispuh se miješa s otopinom uree pa se reducira količina dušikovih oksida, odnosno dio tog plina se pretvara u dušik i vodenu paru. ADAC je testirao tri različita katalizatora u tri automobila: Opel Astri 1,7 CDTI, VW T5 Multivanu i Fiat Ducatu. Rezultati su zanimljivi, na temperaturama ispod 23 stupnja sva tri automobila su emitirala manje od propisanih 270 mg/km dušikovih oksida, odnosno emisije su im pale za više od 70 posto u prosjeku. Međutim, kako temperature padaju tako raste i emisija dušikovih oksida jer se katalizatori moraju zagrijati na radnu temperaturu od 200 stupnjeva, a pritom automobili troše više goriva. U zimskim uvjetima ADAC je testirao s dva vozila jer je Ducato zbog prometne nesreće izbačen iz testne flote. Na Astri te na T5 emisije dušikovih oksida bile su mnogo više od dopuštenih 540 mg/km, a povećanje vrijednosti CO2 bilo je više od dozvoljenih šest posto.
Zaključak je da proizvođači katalizatora za naknadnu ugradnju imaju još posla, odnosno da se moraju riješiti boljke tih uređaja na nižim temperaturama.