Prošli tjedan pisali smo da će Škoda graditi još jednu tvornicu u Češkoj, a sad su njemački mediji objavili vijest da će Volkswagen graditi tvornicu u Bugarskoj ili Turskoj. To je, čini se, ipak tvornica za koju je konkurirala i Srbija, ali sad su u završnom krugu ostale dvije navedene države. Bugari su navodno snažno lobirali i tijekom nedavnog posjeta njemačkog predsjednika toj državi, a Volkswagnovi menadžeri već su se počeli raspitivati za njemačke vrtiće u Sofiji. No, ni Turska ne zaostaje. Na žalost njemačkih sindikata, koji se bore za preslagivanje proizvodnih kapaciteta u Njemačkoj, Poljskoj ili Mađarskoj, poslovodstvu su mnogo draže države s još jeftinijom radnom snagom. Ulaganje u novu multibrand tvornicu (neće proizvoditi samo VW-ove nego i ostale modele iz koncerna) vrjednije je od milijarde eura. Odluka o mjestu gradnje tvornice bit će poznata u studenome.
S prebacivanjem kapaciteta na proizvodnju električnih automobila oko 30 posto zaposlenika bit će višak, ali se u VW-u nadaju da će ih izgubiti prirodnim odljevom, odnosno odlascima u mirovinu tijekom sljedećih nekoliko godina. U svakom slučaju, broj zaposlenika u njemačkoj autoindustriji će padati – poslodavcima očigledno radna mjesta u Turskoj i Bugarskoj omogućavaju veću konkurentnost.
Sve je manje kandidata: Volkswagen gradi tvornicu u Bugarskoj ili Turskoj!
Broj zaposlenika u njemačkoj autoindustriji će padati - poslodavcima radna mjesta u Turskoj i Bugarskoj omogućavaju veću konkurentnost