Nakon što je s Mustangom pokorio Ameriku, legendarni Lee Iacocca na koljena je bacio i Europu. Ford Capri bio je europski pandan Mustangu, nastao po provjerenom receptu: sportski izgled, četiri sjedeća mjesta, povoljna cijena te široka paleta motora i opreme kojom su kupci iskazivali individualnost. Drugim riječima Capri je morao izgledati i davati osjećaj sportskog automobila, ali s dovoljno kompromisa spram obiteljskih potreba. Bio je to obiteljski sprinter! Capri je bio zajednički projekt Fordovih podružnica u Kölnu i Halewoodu, a prvotno ime trebalo mu je biti Colt.
Mehanika koju je Capri trebao koristiti transplatirana je iz postojećih europskih modela Forda. Ovjes, mjenjač, motori – sve je to bilo već otprije poznato, a jedini problem zapravo je bila karoserija čijem dizajnu je pristupljeno vrlo studiozno i na kojem je izgubljeno pet godina. Rezultat je bio dugi poklopac motora, niski profil naglašenih bočnih linija i kratka stražnjica. I dok su u njemačkim verzijama bili ugrađivani V4 i V6 motori, britanska produkcija koristi resurse svojeg programa s rednim četverocilindarskim inačicama i u najmoćnijim modelima V6 agregate. Raspon raspoložive snage motora pri tome se kretao od 55 do 150 KS. Kod Caprija je Ford velikim djelom vodio računa o individualitetu svakog kupca. Fordova ekipa izračunala je svojedobno da su u mogućnosti ponuditi tržištu čak 900 različitih modelskih varijacija – 1973. paralelno s odlaskom prve generacije, Capri ulazi u društvo milijunaša.
Ford je u Europi tek šezdesetih godina ozbiljnije shvatio ulogu sportskih natjecanja. Tako je u Njemačkoj tek 1968. osnovana profesionalna tvornička ekipa koja će puna dva desetljeća graditi i sportski image marke. Capri je u motorsportu gradio uspješnu karijeru paralelno na dva kolosjeka – jedan pod okriljem britanske podružnice i drugi pod njemačkom zastavom. Desetak godine kasnije, 1978. započinje era turbo Caprija u klasi do dvije litre, gdje je Capri iz 1.4 litarskog motora izvlačio nevjerojatnih 460 KS, a 1980. nastaje ekstremni Super Capri koji je sa svojih 580 KS doslovce pomeo konkurenciju na europskim trkaćim stazama.
Druga generacija Caprija borila se s naftnom krizom, kombinacijom forme i funkcije s dinamičnim motorima koji još više dolaze do izražaja s trećom generacijom. Capri I proizvodio se od 1969. do 1974.; Capri II proizvodio se od 1974. do 1978.; Capri III proizvodio se od 1978. do 1986. Ukupno je proizvedeno 1.900.678 automobila Capri svih generacija koji su silazili istodobno s proizvodnih traka britanskog Halewooda i njemačkog Kölna/Saarlouisa.
Ford Capri bio je posljednji American way Forda na europskom tržištu, postavši s vremenom reliktom automobilske industrije.