Napokon je prihvaćena odluka Europske unije o ograničenju emisija ugljičnog dioksida novih automobila. Predstavnici posljednjeg tijela koje je trabalo potvrditi ovu odluku, Ministarskog vijeća zemalja članica EU, glasali su za prijedlog da se do 2030. godine mora smanjiti emisija stakleničkog plina CO2 svih novih automobila za 37.5 posto u usporedbi s 2021. godinom. Za laka komercijalna vozila smanjenje mora biti 31 posto.
Prijelazni period za automobile bit će 2025. godina kad će se emisije CO2 morati smanjiti za 15 posto u odnosu na 2021. godinu. Završna odredba je mnogo radikalnija nego što su to željeli predstavnici automobilske industrije i njemačka Savezna vlada – oni su tražili 30-postotno smanjenje emisija CO2, a čak je još u listopadu 2018. EU imala na stolu nacrt prijedloga o 35-postotnom smanjenju. No, na kraju se išlo na još ambicioznije rješenje.
Što to znači u praksi? Trenutni propisi nalažu da proizvođači automobila 2021. godine moraju u cijeloj svojoj floti imati prosječnu emisiju od 95 g/km CO2, a prošlogodišnji prosjek bio je 118.5 g/km CO2. Prevedeno, to znači mnogo električnih automobila, koji će morati dolaziti na tržište već početkom 2020. godine jer se samo tako može rušiti emisija CO2. Druga opcija je da proizvođači automobila plaćaju visoke penale Europskoj uniji. Limiti motora s unutarnjim sagrijevanjem, sve veća popularnost SUV-ova (troše više goriva i emitiraju više CO2) te sve slabija prodaja dizelaša (koji emitiraju manje CO2), glavni su uzroci što u posljednje vrijeme rastu automobilske prosječne emisije CO2.