Novi, strogi propisi o emisiji štetnih plinova presudit će dugovječnoj Ladi Nivi, odnosno po novome Ladi 4×4, na europskom tržištu. Naime, Ladin 1,7-litreni benzinski motor ispunjava Euro 6 norme, ali nije u skladu s još rigoroznijom normom koja stupa na snagu od 2020. godine. Prostora za poboljšanja nema i zasad je to kraj.
Lada 4×4 nije veliki prodajni hit, to ne može ni biti u vrijeme kad europskim tržištima dominiraju moderni SUV-ovi, ali je bez obzira na sve – arhaični interijer i eksterijer te potkapicitirani motor (83 KS) – u Njemačkoj prošle godine prodano solidnih 2545 primjeraka. Razlozi zbog kojih je Lada 4×4 još atraktivna mogu se pronaći u cjeniku: osnovni model s troja vrata košta tek 11.990 eura, a s petora vrata i dužim međuosovinskim razmakom 13.490 eura. Za tu cijenu dobivate automobil koji je iznimno sposoban na makadamu.
Ladu Niva je 1977. godine donijela malu revoluciju jer je postala prvi ozbiljan terenac bez šasije, odnosno ovjes je montiran na samonoseću karoseriju s neovisnim prednjim ovjesom. Ona je po svojoj građi i karakteristikama prethodnik današnjeg trenda SUV-ova. Na žalost, po mnogim tehnološkim rješenjima, osobito onima koji su važni na masovnom tržištu, te sigurnosnoj opremi, ostala je zarobljena u vremenu u kojem je nastala. Sad se očekuje novi korak, odnosno treba vidjeti hoće li vlasnici Lade, Renault i Nissan, pronaći novi motor za staro vozilo ili će ići na novi SUV.
Legendarna Lada Niva s početkom 2020. godine neće više biti u prodaji u Zapadnoj Europi!
Ladin 1,7-litreni benzinski motor ispunjava Euro 6 norme, ali nije u skladu s još rigoroznijom normom koja stupa na snagu od 2020. godine