Razlike između baterija mobitela i električnih automobila: Jedna je potrošna roba, a druga je mnogo kompleksniji sustav

Cijeli menadžment baterija za električne automobile iznimno je zahtjevan i uključuje napredna softverska rješenja te hlađenje

Mnogi se pitaju kolika je trajnost baterija električnih automobila. Proizvođači danas uglavnom jamče da ćete za osam godina eksploatacije imati 75 posto kapaciteta. Zanimljivo je to usporediti s litij-ionskim baterijama mobitela, a često se pojavljuju i pitanja o sličnostima jednih i drugih baterija.

Razlike su ogromne. Kod baterija za mobitele cilj je dobiti što veći kapacitet u što manjem prostoru, a kod baterija za automobile cilj je što kvalitetniji menadžment.

Baterije za mobitele često punite i nadopunjujete, a tako pada i kapacitet. To ćete osjetiti vrlo brzo. One su konstruirane da izdrže oko 500 ciklusa punjenja, a sve nakon toga je bonus. Kao i kod automobila, bilo bi idealno da ih ne punite električnom energijom do maksimalnih 100 posto i da ne čekate da padnu ispod 20 posto napunjenosti. Pretpostavlja se da će tada (nakon dvije, tri godine) kupci već razmišljati o novom pametnom telefonu s boljim funkcijama pa im ovaj stari ionako neće više trebati. Mobiteli su potrošna roba.

Cijeli menadžment baterije za električne automobile mnogo je kompleksniji i uključuje softverska rješenja te hlađenje. Vjerojatno vam nije poznato, ali koristite oko 50 posto kapaciteta baterije kad je nova i ona radi u rasponu od 30 do 80 posto ukupnog kapaciteta (bez obzira na to što se na indikatoru napunjenosti u automobilu pokazuju vrijednosti od 0 do 100 posto). Kako baterija gubi kapacitet tako se šire margine, padaju ispod onih 30 posto i rastu iznad 80 posto. Na kraju se koristi puni kapacitet baterije, avih 100 posto, ali tada ulazite u područje rada slično bateriji mobitela i autonomija automobila počinje padati. Na visokim temperaturama baterije gube kapacitet (iznad 30 stupnjeva) pa većina njih ima sustave za hlađenje. Procjena je da 1 kW baterijskih ćelija za automobile košta oko 140 dolara, a tome treba dodati i cijenu softvera. Dakle, baterije za automobile su mnogo kompleksnije.