Britanci ga baš i nisu forsirali, mučile su ih vojne invazije, ilegalni migranti pa čak i štakori koji bi s kontinenta prelazili na Otok, kao da im je u Francuskoj dosadno. Britanci su posebni, ili žele biti posebni, ali su i oni shvatili Eurotunnel kao gospodarsku realnost. Najduži podvodni tunel na svijetu slavi 25. godina postojanja. Eurotunnel je dugačak 37 kilometara, kao što znate, ide ispod Le Manchea te spaja Veliku Britaniju i Francusku.
Tisuće radnika radile su na projektu, a nakon sedam godina kopanja tunel je probijen. Otvoren je 6. svibnja 1994. godine, a svečanu vrpcu prerezali su francuski predsjednik François Mitterrand i britanska kraljica Elizabetha II. Cijela struktura dugačka je oko 50 kilometara, a tunel ima tri cijevi i ide 45 metara ispod mora.
Tunelom prometuje vlak Eurostar koji povezuje Pariz, Bruxelles i London, idu i teretni vlakovi, vlakovi shuttleovi na koje se ukrcavaju vozila, automobili i kamioni… On je žila kucavica ovog dijela Europe.
Sad se, naravno, javlja problem Brexita i zaustavljanja na graničnim prijelazima u blizu Dovera i Calaisa. Između Francuske i Engleske cirkulira mnogo osjetljive robe i analitičari procjenjuju da bi s dugim kolonama i čekanjima ona mogla postati neupotrebljiva. Samo je prošle godine tunelom prošlo 1.7 milijuna kamiona.
Sad se Britanci boje da će s dužim zadržavanjem na carinama izbjeglice dobiti priliku da uskoče u kamione na francuskoj strani i da će tako ilegalno ući u njihovu državu. O posljedicama Brexita netko će napisati debelu knjigu…