Kao prosječni kompakt, Renault Megane širok je s retrovizorima 205 centimetara. Po nekim statistikama čak je 70 posto automobila danas šire od dva metra. Generalizirajući, mogli bismo zaključiti da su mali gradski automobili poput Renault Clija, Volkswagen Pola ili Opel Corse, uključujući i bočne retrovizore, uži od dva metra, baš kao i mali SUV-ovi poput Citroena C3 Aircross, a automobili u svim klasama iznad navedenih su širi od dva metra. Ali, bez obzira na navedene trendove, obavezno provjerite ukupnu širinu svog vozila i bilo bi dobro zapamtiti taj podatak. Zbog čega je to bitno? Nerijetko ćete naići na zone rodova na cestama u kojima se sužava širina ceste, odnosno dva prometna traka se sužavaju. Desni trak je uvijek širi, a lijevi uglavnom planirate koristiti za pretjecanje sporijih vozila. Dobro pogledajte znakove na cesti – pogotovo u inozemstvu se može uočiti znak da je u lijevom traku zabranjen promet vozilima čija ukupna širina prelazi dva metra. Osim što je to kažnjivo, može vas koštati i smrskanog retrovizora (pogotovo kad je u desnom traku neko široko vozilo poput kamiona). U inozemstvu (Italija, Njemačka…) standardi su takvi i dobro pazite na znakove. Na Hrvatskim autocestama, srećom, situacija je uglavnom drugačija:
– Širina prometnog traka ovisna je o dopuštenoj brzini kretanja vozila, odnosno iste su definirane kroz prometne elaborate od ovlaštenih projektanata, a kojima se regulira promet u zonama radova, odnosno kod uspostave privremenih regulacija prometa. U takvim situacijama, prometnom signalizacijom vozačima se jasno i nedvosmisleno daje informacija o širini lijevog prometnog traka odnosno da je istim dopušteno prometovanje samo vozilima određene širine (primjer prometnog znaka koji se koristi kod privremenih regulacija prometa kada je suženom lijevom trakom zabranjeno kretanje vozila širih od 2,5 m).
Prema dosadašnjim iskustvima, a u cilju osiguravanja maksimalne protočnosti prometa kod dugotrajnijih radova na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta d.o.o. primjenjivale su se (i u budućnosti će se primjenjivati) privremene regulacije prometa kojima je promet organiziran na način da se na jednom kolniku autoceste promet odvija s po dvije prometne trake u svakom smjeru vožnje. U takvim situacijama širine prometnih traka ovise i o građevinskim elementima autoceste (specifičnostima mikrolokacije na kojoj se uspostavlja privremena regulacija prometa), odnosno širini kolnika na kojoj je uspostavljena privremena regulacija prometa. Širine prometnih trakova (desna prometna traka špt =2,75 i lijeva prometna traka špt = 2,5 m) primjenjivale su se prilikom izvođenja radova sanacije prijelaznih naprava na mostu Sava na autocesti A3, odnosno, do sada su najmanje širine lijevih prometnih trakova uspostavljene na HAC –ovim dionicama bile 2,5 m – objasnili su nam u Hrvatskim autocestama.
Dakle, uvijek budite koncentrirani, pratite ograničenja, odnosno zabranu prometovanja za vozila čija ukupna širina (dakle i s retrovizorima) premašuje vrijednost koja je aplicirana na prometnom znaku.
Na poštujete li to ograničenje možete dobiti i kaznu, a doživjeti i neugodno iskustvo kad ćete zbog premalo prostora oštetiti svoje i tuđe vozilo. Također, dogodi li vam se neka neugodnost na prometnom traku kojim niste smjeli prometovati osiguravajuće kuće neće vam priznati troškove popravka.