Ford Focus je s prvom generacijom postao referenca kompaktne klase. No, nema više hidrauličnog serva upravljača, u ovoj najnovijoj četvrtoj generaciji ni neovisnog ovjesa na stražnjim kotačima (na jeftinijim modelima), ali Focus ne gubi na atraktivnosti. Sjajan je to automobil, koju možda nedostaje tek pokoja vozačka finesa u odnosu na proslavljeni prvi model, ali je u mnogim drugim detaljima otišao daleko naprijed.
Interijer/tehnologija/multimedija
U unutrašnjosti gotovo da i nema nekih velikih iznenađenja. Sve osim konfiguracije s velikim ekranom na središnjoj konzoli bilo bi ravno poslovnom samoubojstvu. Kupcima taj touchscreen danas više znači nego dobar motor. Ford je pametno odlučio izdvojiti komande klima-uređaja i najvažnije funkcije infotainmenta tako da je svemu mnogo jednostavnije pristupiti. Ne morate tražiti po ekranu i gubiti dragocjeno vrijeme gledajući taj uređaj, a ne cestu. Sve funkcije su brzo dostupne. Što se aktivne sigurnosti tiče, u osnovnoj opremi su sustav upozorenja nenamjernog izlaska iz traka, inteligentni limitator brzine te sustav autonomnog kočenja u slučaju nužde. Focus ima iznimno komfornu kabinu za četiri osobe i tom segmentu je jedan od najboljih automobila u klasi, a jedino bi prtljažnik mogao biti veći.
U vožnji/udobnost
Upravljivost ovog kompakta je izvrsna. Pa ako više i nema gotovo organske direktnosti hidrauličnog serva upravljača s prve generacije Focusa, Ford se potrudio pronaći najbolju zamjenu. Upravljač na novom Focusu je direktan i precizan, a vrijedi to i za brzi mjenjač. Sama kompozicija je izvrsna, u zavojima je ovaj kompakt točan i nemoguće je u njegovu ponašanju pronaći bilo kakav minus. U gradu fino amortizira neravnine, a na autocesti je tih i stabilan. Doista, u ovom trenutku, Focus je vozački najbolji kompakt. Čak i s jeftinijim stražnjim ovjesom, odnosno ugrađenom torzijskom osovinom (sa snažnijim verzijama ide kompleksniji multilink).
Motor/potrošnja goriva
Fordov 1,0-litreni turbobenzinac je već godinama jedan od najboljih motora koje možete nabaviti u kategoriji malih i kompaktnih automobila. U svojoj konfiguraciji sa 100 KS on nije osobito energičan, ali nije to ni jedan agregat. Međutim, njegov uglađeni rad, nijansirani rast okretnog momenta i prosječna potrošnja od samo šest litara goriva čine ga štedljivim i racionalnim izborom. U karoseriji Ford Focusa on postaje dio kompetentnog paketa jer cijeli taj sustav je jedan od najboljih na tržištu. Ne mislite li da je cesta trkaća staza (a ne biste trebali misliti), ovaj motor je doista odličan izbor za Focus. Ima dovoljno snage i momenta da čak i s punom kabinom, odnosno pod punim opterećenjem, jamči kvalitetne performanse.
Završna riječ
Nedostaci Ford Focusa su doista minimalni i on je u ovom trenutku najbolji kompaktni automobil. Dodajte tome i poštenu cijenu od 139.900 kuna. Ovaj automobil zaslužuje sve preporuke.