Toyota vidi najveći potencijal u gorivim ćelijama vodika: Cijena tih automobila bit će na razini hibrida!

Ćelije će postati jeftinije zbog činjenice da će u budućnosti trebati tek oko 3-7 grama iznimno skupe platine, što je mnogo manje nego sada

Dok se u svijetu vodi žestoka bitka za tržište električnih vozila, tehnologija gorivih ćelija vodika u automobilima ima veliki potencijal. Štoviše, u Toyoti misle da ona ima sve potrebne elemente za uspjeh, a za desetak godina, kažu, ti automobili neće biti skuplji od današnjih hibrida, koji su danas na cjenovnoj razini dizelskih automobila s istom snagom.

Toyota zasad prodaje prvu generaciju svog automobila na gorive ćelije vodika, Mirai, s drugom genercijom će pasti cijena, a s trećom, koja će doći za desetak godina taj ćete automobil, po prognozama japanskog proizvođača, plaćati po cijeni hibrida. U Toyoti rade ozbiljni ljudi pa treba objasniti na čemu temelje svoje procjene. Naime, tehnologija gorivih ćelija vodika se mijenja, a trenutno je najskuplji ugrađeni materijal platina.

 

Ćelije će postati jeftinije zbog činjenice da će u budućnosti trebati tek oko 3-7 grama iznimno skupe platine (na primjer, toliko se danas ugrađuje u katalitičke konvertore dizelaša), u odnosu na današnjih 30-60 grama. Njemački Bosch u suradnji s Powercellom radi na tim novim ćelijama.

Električni automobili s tehnologijom gorivih ćelija vodika potencijalno imaju veći domet nego električni automobili s klasičnim baterijama. Zasad su najveći problemi cijena (Mirai u Japanu košta 66.000 dolara), odnosno skroman broj punionica vodika.