O biciklistima se opet raspravlja i to ne samo zbog činjenice da je došlo proljeće pa ih je više i na cesti. Mnogi gradovi i države razmišljaju o tome da će u budućnosti biti sve manje automobila na cestama i da treba zaštititi ranjive sudionike u prometu čiji će broj u budućnosti rasti. Na cestama Europske unije u ukupnom broju poginulih u prometu 8 posto čine biciklisti i mnoge države pokušavaju iz zaštiti. Tako, na primjer, Francuska, Španjolska, Belgija, Portugal i Švicarska, koja nije članica EU, imaju zakone koji propisuju obavezan razmak kad automobilom obilazite bicikliste. Dakle, bočna stranica vozila mora biti 1.5 metara udaljena od biciklista.
U Irskoj se to pravilo nameće kao preporuka – upravo je u tijeku velika javna rasprava i vozači se protive tome da taj prijedlog postane zakonska obaveza. Također, kad se obilazi biciklist pri brzinama manjim od 50 km/h razmak bi trebao biti jedan metar. U Njemačkoj su sve bliže da ozakone 1.5 metara, a tu ideju podržava i ministar prometa. Također, prijedlog je da se strože kažnjavaju vozači koji automobile parkiraju na biciklističke staze. Trenutne kazne su 20 eura. Uglavnom, zaštita biciklista u mnogim državama postaje sve važnije političko pitanje.