Roald Amundsen prvi je brod za krstarenja kojeg pokreće neka vrsta električne energije, a plovit će od Norveške do Aljaske i Antarktike. Dok automobili podnose najveći teret ekoloških kritika studije tijekom godina dokazale su da su samo kontejnerski brodovi veći krivci za onečišćenje zraka i vode od automobila i kamiona zajedno.
Ipak, jedan brod za krstarenje upravo je krenuo na svoje prvo putovanje kako bi pokušao smanjiti ovaj problem. On je, naime, opremljen hibridnim dizel-električnim pogonom.
Roald Amundsen je brod za krstarenje za 530 putnika i prvi je brod ove vrste na svijetu koji se napaja energijom baterije. Brod je jučer krenuo iz luke u Tromsoeu na sjeveru Norveške, a putovat će do Aljaske i na kraju do Antarktike.
Brod je posebno dizajniran za plovidbu izuzetno nemirnim vodama, što je nužnost s obzirom na planirane rute.
Ime je dobio po glasovitom norveškom istraživaču, Roaldu Amundsenu, koji je bio prvi istraživač koji je došao na Južni pol 1911. godine.
Roald Amundsen još uvijek radi na tradicionalno brodsko gorivo, ali također posjeduje i masivnu bateriju koja može pokretati brod isključivo na struju u razdobljima od 45 do 60 minuta. Prema Hurtigrutenu, tvrtki koja upravlja brodom, emisija ugljičnog dioksida smanjuje se za oko 20 posto.
– Dizajniran je da uzme prekomjernu energiju iz motora i stavi je u akumulator kada je brod ne treba, isto tako i da je vrati u motor kad ga brod zatreba – rekao je Daniel Skjeldam, izvršni direktor Hurtigrutena.