Mazda je donijela važnu odluku i odlučila je to objaviti gradu i svijetu. Japanska maraka u svojim automobilima neće imati touchscreen ekrane, ili ekrane osjetljive na dodir, koji su danas prisutni u svim automobilima. Svi ih imaju, a odnedavno i po dva primjerka, uskoro možda i tri…
– Tijekom naših istraživanja, kad bi vozač posegnuo za touchscreen ekranom u vozilu, on bi nenamjerno pokretao upravljač i vozilo bi se počelo pomicati iz prometnog traka – objasnio je Matthew Valbuena, glavni inženjer za infotainment sustave u američkom odjelu Mazde.
Mazda objašnjava da upravljanje touchscreen ekranima traži osjetljive pokrete da bismo postigli ciljeve, odnosno izabrali funkciju koju želimo. Prevedeno, Mazda misli da je sve to iznimno opasno u vožnji.
Japanski proizvođač nudi i rješenja. Više funkcionalnosti na head-up displejima i kontroliranje infotainment sustava pomoću dugmadi i funkcijskog kotačića ispod mjenjača (to je ionako Mazdina tradicija). To omogućava vozaču da većinu pažnje koristi za vožnju, odnosno da pazi na cestu.
Inače, touchscreen ekrani su mnogo jeftinija opcija. Oni reduciraju broj dugmadi na središnjoj konzoli. Jeftiniji su u (ukupnoj) proizvodnji, nema brojne dugmadi koja se može pokvariti, slomiti… Unatoč svemu, Mazda je odlučila ići svojim putem i to treba pozdraviti. Razmišljanje o prometnoj sigurnosti uvijek bi trebalo biti u prvom planu.