Automobili na gorive ćelije vodika su najčišći!

Vodik se danas u cijelosti proizvodi od prirodnog plina i utjecaj tog procesa je povoljniji na atmosferu od energetskog miksa potrebnog za proizvodnju električne energije za baterije

Studija Instituta za solarne energetske sisteme Franhofer, smještenog u njemačkom Freiburgu bavila se utjecajem na okoliš električnih automobila koji koriste baterije i vozila na gorive ćelije vodika. Rezultati su zanimljivi jer ispada ga automobili na gorive ćelije vodika (na slici je Toyota Mirai) emitiraju manje CO2 nego ovi drugi. Najveća razlika je u činjenici da za proizvodnju baterija treba mnogo više ugljičnog dioksida nego za proizvodnju sve potrebne tehnologije za gorive ćelije vodika.

Pri samoj proizvodnji, CO2 ‘otisak’ jednih i drugih vozila jednak je do baterija snage 45-50 kW. Što su baterije veće, komparativni automobili na gorive ćelije vodika su efikasniji, odnosno ispuštaju manje CO2 u atmsferu. Čak je i u vožnji automobil na gorive ćelije vodika u prednosti. Vodik se danas u cijelosti proizvodi od prirodnog plina i utjecaj tog procesa je povoljniji na atmosferu od energetskog miksa potrebnog za proizvodnju električne energije za baterije. Naravno, tu je uračunata i prosječna poteošnja automobila. Uglavnom, automobili na gorive ćelije vodika su favoriti iz sjene…