U vrijeme kad čak i ručni mjenjači polako gube utrku s automatskima, Volkswagen se potrudio razviti novi mjenjač. Ručni mjenjač kodnog naziva MQ281 podržava okretni moment motora od 200 do 340 Nm – a to su dizelska vozila i benzinci, od VW-ova 1,0 TSI do 2,0 TDI. S novim dizajnom i materijalima i tehnološkim rješenjima on će blagotvorno utjecati na potrošnju goriva i emisije CO2. Naime, pretpostavlja se da će donijeti uštede do pet posto. U Volkswagenu su ponosni na novi sustav podmazivanja mjenjača uljem, odnosno zupčanika i ležajeva. U životnom ciklusu ovaj mjenjač će potrošiti samo litru i pol ulja. Također, s novim ležajevima smanjeno je i trenje. Sve to utječe na bolji radi mjenjača i manju potrošnju.
Unaprijeđeno je i kućišta mjenjača pa u Volkswagenu obećavaju i manje buke te vibracija u automobilima. Proizvodnja novog mjenjača je već počela, a prvo vozilo u koje će ga ugrađivati bit će redizajnirani VW Passat.