Peugeot 508 PureTech 225 GT

Test Peugeota 508: Stil, pamet i performanse!

S ovom koncepcijom Peugeot na spektakularan način pokušava vratiti život klasi koja polako nestaje

Cijena: 309.329 kuna

U Peugeotu su očigledno procijenili da limuzine srednje klase sve više gube tržište i odlučili su djelovati. Željeli su zadržati model 508, ali u starom konceptu više nisu vidjeli smisao. Nestao je 508 i rođen je novi 508. Umjesto klasične limuzine, ispod Peugeotova čekića izašlo je vozilo koja danas moderno nazivamo kupeima, premda imaju četvera vrata ili u slučaju 508 i peta vrata umjesto klasičnog poklopca prtljažnika. Novi 508 je iznimno nizak i konkurent je Volkswagen Arteonu ili BMW-u serije 4 GranCoupe.

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Dizajn je atraktivan, a interijer je svojevrsni kontinuitet s modela 3008 ili 5008. Definitivno se kvalitetom materijala približava onome što imamo priliku viđati na premium konkurentima poput Mercedes-Benza C klase. Nedostatak je nešto manje prostora straga i prtljažnik skromnijeg oblika, koji je zbog lijepog, sportskog oblika karoserije prilično plitak. Tehnološki, ovo je poput malog sajma moderne opreme – sve je tu što danas možete zamisliti pa čak i infracrven kamera za noćno motrenje. Da, 508 će primijetiti susjeda koji se malo opustio u kafiću pa se sad kreće nesigurnim korakom po cesti.

9/10

U vožnji/udobnost

Što se vožnje tiče, 508 zaslužuje pohvale. Adaptivni ovjes radi odličan posao pa je s opcijom Comfort nešto mekši, a s najtvrđom postavkom pretvara ovaj auto u fokusiranu sportsku limuzinu. Impresionira redukcija buke (508 je među najtišim automobilima koje smo vozili). Da je s uključenom opcijom Comfort 508 još samo malo udobniji i u ovoj kategoriji bi dobio maksimalnu ocjenu.

10/10

Motor/potrošnja goriva

Odličan 1,6-litreni turbobenzinac koji u svakom trenutku isporučuje plimne valove snage, a pritom troši odličnih 7,6 litara. Isporuka snage je kao na neprestanom natjecanju u sprintu. Ovih 225 KS je doista maksimum za prednji pogon i više nije potrebno. Da, današnji automobili s prednjim pogonom imaju i više, ali to su uglavnom specijalizirani sportaši s blokadom diferencijala. Ovaj 1,6 turbo je po svemu sjajan, a tu je i brzi 8-stupanjski automatski mjenjač s polugama na upravljaču koje omogućuju i skevencijalne promjene.

9/10

Završna riječ

S ovom koncepcijom Peugeot pokušava vratiti život klasi koja polako nestaje. Mora se priznati da je u većini detaljima 508 izvrstan automobil. Zapravo, osim manjih problema s prostorom i limitiranim obiteljskim potencijalom – 508 je doista izvrstan automobil.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbobenzinski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1598 ccm, snaga 169 kW/225 KS pri 5500 o/min, okretni moment 300 Nm pri 2500 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 475×185,9×140,3 cm, međuosovinski razmak 279,3 cm, prtljažnik 487 l, spremnik goriva 50 l, masa 1420 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga multilink

MJENJAČ

automatski, osamstupanjski

PERFORMANSE

najveća brzina 248 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,3 s

POTROŠNJA

4,7/5,7/7,5 l/100 km

EMISIJA CO2

131 g/km

EURO NCAP

*****

Vozne osobine

Dizajn

Motor

Redukcija buke

Prtljažnik

Prostor straga