Autonomni automobili: Mnogo je problema i na njihovu komercijalizaciju trebat će pričekati!

Inženjeri kažu da je najteže programirati autonomna vozila da reagiraju ispravno u nepredviđenim okolnostima

Prije par godina prve najave su bile da ćemo autonomne automobile gledati na cestama 2019. Došla je i 2019., a osim ograničenog pokušaja Wayma u Phoenixu ništa se ne događa. Ne samo da nema autonomnih vozila u komercijalnoj uporabi, nema ni najava da će ih uskoro biti. Većina tvrtki koja se bavi autonomnim automobilima odavno je probila sve budžete, a novac se i dalje troši.

Problemi? Najveći je činjenica da se autonomna vozila teško snalaze u nekim nepredviđenim situacijama, a takvih je mnogo na cesti. Primjeri? Istraživači u Argu, zajedničkom projektu Forda i Volkswagena kažu da je njihovo vozilo imalo problema s biciklistom koji je vozio slalom između automobila na cesti te s kamionom za odvoz smeće koji se na jednom raskrižju u Pittsburghu nelogično polukružno okrenuo… Sve kamere i radari na autonomnim vozilima. sposobni su uočiti te manevre, ali ne mogu predvidjeti sljedeći potez vozača.

U Argu kažu da su razvili 80 posto softvera i hardvera za autonomna vozila, ali završnih 20 posto je najteže. Dijelom je to i softver koji će predvidjeti što će u prometu učiniti drugi vozači, pješaci i biciklisti.

Ključni događaj koji je unazadio sve projekte, odnosno vratio inženjere osnovnim postavkama je nesreća Uberova autonomnog vozila. Automobil je pogazio biciklisticu u Arizoni dok je prelazila pješački prijelaz po pravilima – sišla je s bicikla i pješice prelazila cestu. Vozačica u Uberovom autonomnom vozilu bila je zaokupljena televizijskom emisijom koju je gledala na mobitelu. Dakle, auto je sam upravljao.

Inženjeri kažu da je još teže programirati autonomna vozila da reagiraju ispravno u nepredviđenim okolnostima – kad pješak pretrčava cestu dok je uključeno zeleno na semaforu za automobile, na primjer. Također, nisu riješeni mnogi sitni problemi, kad automobil ispred autonomnog vozila sporo napreduje, tražeći parkirno mjesto. Autonomno vozilo ga prati i ne omogućuje mu dovoljno prostora da se bočno parkira, vozeći unazad. Mnogo je još krupnih problema, ali i sitnica koje pokazuju da se samovozeći automobili još ne snalaze najbolje u prometu.