Morris Marina: Prosječan britanski automobil koji je izvor dijelova za druga vozila!

Bizarna je činjenica da njezina ručica za paljenje svjetala s lijeve strane uz upravljač može poslužiti kao rezervni dio u Lamborghini Diablu

Morris Marina (1971.-1980.) ne može se nazvati baš velebnim projektom nekad slavne britanske autoindustrije. Novinari su je nazvali projektom koji je završavan na bazi primjedbi kupaca. Za nju je vezano nekoliko interesantnih činjenica. Projekt ADO 28 trebao je biti alternativa za Ford Cortinu i Escort. Ukupno su proizvedena 1,135.343 primjerka, od čega je u Engleskoj prodano oko 807.000 primjeraka. Vjerovali ili ne, u Engleskoj ih je preživjelo svega sedamstotinjak primjeraka! Razlog nestanka Marine s oldtimerske scene možemo tražiti u činjenici da je njezina mehanika većim dijelom preuzeta od prethodnika Morris Minora i upravo je mnogo Marina završilo kao izvor rezervnih dijelova za neugledni Minor (prednji ovjes, motor…).

No, kvake vrata s Marine odgovaraju i za Triumph TR7, Lotus Esprit, prvi Range Rover i Land Rover Discovery. Još je bizarnija činjenica da njezina ručica za paljenje svjetala s lijeve strane uz upravljač može poslužiti kao rezervni dio u Lamborghini Diablu! George Turnbull, voditelj projekta Marine u British Leylandu, s nekoliko kolega, zaslužan je i za Hyundai Pony – korejski automobilski prvijenac. Kinezi su Marinu proizvodili licencno sve do 1999. godine!