Ima li koristi od naprednih sustava aktivne sigurnosti?! Vozači ih često isključuju jer im smetaju!

Čak 23 posto ispitanika smatra da ih sustavi za održavanje vozila u prometnom traku i upozorenja o napuštanju prometnog traka čine nervoznima

Prvi automobili su izazvali sablazan, zbog prvog filma braće Lumière posjetitelji dvorani su pretrnuli od straha, bojeći se da će ih pregaziti vlak s kino platna… Što vam želimo reći? Svaki napredak je težak! J.D. Power, organizacija koja se bavi zadovoljstvom kupaca napravila je veliku anketu u Americi s vozačima (uzorak je čak 16.400 vozača), a tema su bili sustavi aktivne sigurnosti.

Čak 23 posto ispitanika smatra da ih sustavi za održavanje vozila u prometnom traku i upozorenja o napuštanju prometnog traka čine nervoznima zbog načina na koji rade, ponajviše zbog iritirajućih zvučnih upozorenja. U J.D. Poweru kažu:

– Ako korisnici ne mogu prihvatiti sustav za održavanje vozila u prometnom traku kao jedan od najvažnijih sustava automatizirane vožnje, kako će tek prihvatiti autonomna vozila.

U J.D. Poweru naglašavaju da čak 60 posto vozača isključuje neki od sustava aktivne sigurnosti. Vozači prije svega mrze auditivne upozorenja tih sustava – uglavnom su to zvukovi koji ih iritiraju.

Aplikacije na infotainment sustavu koje vam proizvođači automobila žele predstaviti kao najvažniju novu stvar na vozilima ne zanimaju čak 29 korisnika, koji su isključili te opcije. Tu je, naravno, i mnogo veći broj onih koji ih nisu isključili, ali ih ne koriste.

Korisnici su najzadovoljniji sustavom za automatsko kočenje u nuždi. Ocjenjivali su i vozila s najbolji sustavima aktivne sigurnosti, a od automobila koji se prodaju na našem tržištu treba spomenuti Kiju Stinger koja je zauzela prvo mjesto, a pobjednici po segmentima su i Hyundai Kona, Toyota C-HR i Porsche Cayenne.

Čini se da je pred proizvođačima automobila mnogo posla i razmišljanja o tome kako integrirati sve te sustave da ne iritiraju vozače. Ako ih ne koriste, onda i nemaju smisla.