Vozili smo Renault Clio: Kvaliteta interijera je na najvišem nivou!

Ako je interijer prethodnika lijep, ali i plastičan poput jednog artikla u kineskom dućanu sve po 10 kuna, novi Clio je upravo u tom segmentu iskoračio - i to značajno

Možda izgleda samo kao uspješna kopija prethodnika, ali novi Renault Clio mnogo je više od još jedne varijacije na temu. Uostalom, tako mora i biti jer je konkurencija sve žešća, a u Renaultu brane titulu najprodavanijeg malog automobila u Europi.

Sprijeda je promjena najuočljivija jer karakteristična LED svjetla podsjećaju na ono što smo vidjeli na novom Meganeu. Straga su malo produžena svjetla i rekli bismo da je to sve što se tiče vanjskog dizajna. Prije interijera treba spomenuti da je novi Clio kraći od staroga za 12 mm te da ima nešto kraći međuosovinski razmak, a opet u kabini ima više mjesta, a tu je i veliki prtljažnik obujma 391 litru (dizelaši imaju manji prtljažnik: 366 litara). Jedini minus je visok utovarni prag prtljažnika. Clio je i dalje mali gradski automobil pa se na stražnjoj klupi visoki ljudi sigurno neće osjećati kao u sportskoj dvorani, ali da je jedan od najkomfornijih u klasi – jest!

Ako je interijer prethodnika lijep, ali i plastičan poput jednog artikla u kineskom dućanu sve po 10 kuna, novi Clio je upravo u tom segmentu iskoračio – i to značajno. S novim, velikim ekranom infotainmenta (9.3 inča, ali i manjim 7-inčnim), kvalitetnijom plastikom, ali i uspješnom redukcijom buke mali Renault ima sve reference za uspon na vrh klase. Grafika digitalne instrumente ploče također je moderna i pregledna. Motora sasvim dovoljno, od atmosferskog sa 75 KS, 1,0 turbobenzinca sa 100 KS do 1,3 turbobenzinca sa 130 KS i dva dizelaša s 85 i 115 KS. Početkom godine stiže hibrid baziran na 1,6-litrenom benzincu. Mjenjači su ručni, a tu je i sedamstupanjski automatik s dvostrukom spojkom za zasad najsnažniji benzinac.

U vožnji je Clio savršeni primjer klase: okretan je i stabilan, dinamičan, a istovremeno i siguran. Od prethodnika je ipak zreliji po mnogo kvalitetnijem upijanju neravnina na cesti i smanjenjem buke.

Sad cijene: novi Clio u početnoj razini opreme i s najslabijim benzincem košta 90.500 kuna, a nama najzanimljiviji TCE 100 sa srednjom razinom opreme Zen košta 106.900 kuna. Nije malo ali novi Clio je doista opremljeniji od staroga – s automatskim kočenjem (prepoznaje pješake i bicikliste), sustavu za održavanje vozila u prometnom traku… Renault Clio pete generacije doista je sjajan automobil čije vrline nisu u revolucioniranom vanjskom dizajnu nego o odličnom promišljanju gotovo svakog detalja.

Naš izbor: Renault Clio TCE 100

Masa: 1178 kg; Dimenzije (dxšxv): 405×179,8×144 cm; Prtljažnik: 391 l (366 l); Motor: turbobenzinski; Obujam: 999 ccm; Ukupna snaga: 74 kW/100 KS pri 5000 o/min; Moment: 160 Nm pri 2750 o/min; Ubrzanje: 11,8 s od 0 do 100 km/h; Najveća brzina: 187 km/h; Potrošnja: 4,4 l/100 km