Koliko god se vozači Teslinih vozila pokušavaju prikazati kao progresivni, ekološki svjesni…, čini se da imaju jedan problem, a to je – pretjerano samopouzdanje. Prošle godine vozač Modela S zaletio se u vatrogasno vozilo na autocesti I-405 u Kaliforniji, a odmah se počelo sumnjati da je vozilo bilo na Autopilotu, funkciji aktivne sigurnosti koja pomaže vozaču, a nipošto, kako joj pomalo konfuzno ime govori, zamjeni za vozača. Državni odbor za sigurnost prometa (NTSB), krenuo je u istragu koja je završena ovih dana i ustanovljeno je da vozač nije imao ruke na upravljaču punih 12 minuta i 57 sekundi (upozorenje da ruke nisu na upravljaču uključivalo se četiri puta).
U Tesli tvrde da nije moguće utvrditi je li vozač imao ruke na upravljaču, odnosno da je samo moguće utvrditi je li vozač okretao upravljač – a to nije isto što i držati ruke na njemu. Uglavnom, Teslina istraga, u kojoj su ispitali i suvozača, zaključuje da je vozač koristio mobitel te da nije gledao cestu.
U razgovoru s NTSB-om vozač pak tvrdi da je u trenutku nesreće pio kavu i držao pecivo u ruci. Vatrogasno vozilo je stajalo na cesti, a kamion ispred njega oštro je skrenuo u drugi trak. Potom je došao Model S i na Autopilotu udario u vatrogasno vozilo. Pouka ove priče? Mnogi automobili opremljeni su adaptivnim tempomatima i sustavima za zadržavanje vozila u prometnom traku, ali to ne isključuje pozornost vozača. Dapače, ti sustavi samo pomažu vozaču, a nisu njegova zamjena.