Veliki dan za autoindustriju: Noviteti autoshowa u Frankfurtu!

Električna energija jedna je od glavnih tema autoshowa u Frankfurtu. Njemački proizvođači pokazuju da dolazi vrijeme promjena - i u Europi

Počeo je autoshow u Frankfurtu, koji zbog otkaza mnogih proizvođača izgleda poput igrališta njemačke dječice. No, i bez Mazde, Suzukija, Fiata, Jeepa… bit će zanimljivo, mi vam donosimo najvažnije novitete.


Novi ID.3: Napokon počinje električna revolucija!

Volkswagen napokon ima pravi električni automobil, baziran na zasebnoj platformi. ID.3 je kompakt i pritom ne izgleda poput ničega što smo već vidjeli u VW-u. O dizajnu nećemo previše – tek ćemo dometnuti da je pomalo nalik monovolumenima i da će zbog svog izgledate manjeg prostora za motor sigurno imati više prostora u unutrašnjosti od većine ostalih kompaktnih automobila. Unutrašnjost je očekivano čista, a sve funkcije su na velikom ekranu infotainment sustava.

Kažu u VW-u da je ID.3 prvi CO2 neutralan automobil jer se u proizvodnji baterija i automobila koristi isključivo energija iz obnovljivih izvora. Zgodan je to marketinški trik, koji je teško u stvarnosti provjeriti, ali neka im bude…

Idemo mi o automobilu: u početku prodaje ID3 dolazi s tri opcije baterija, 45 kWh (domet 330 km po WLTP-u, cijena te verzije bit će niže od 30.000 eura u Njemačkoj), 58 kWh (domet 420 km) te 77 kWh (domet 550 km). Na brzim, 100 kW punjačima moći ćete za 30 minuta napuniti bateriju za domet od 290 km. Same baterije su instalirane u podnicu vozila što pozitivno utječe na voznu dinamiku, odnosno tako je dobiveno niže težište vozila.

Kao što već vjerojatno znate, prva edicija ID.3 je već u sustavu prednarudžbi (zabilježeno ih je 30.000). Za 1000 eura mogli ste se predbilježiti za automobil koji će koštati oko 40.000 eura, ima srednju bateriju 58 kWh, 150 kW snage te 310 NM okretnog momenta i maksimalnu brzini 160 km/h (pogon je na stražnje kotače). U osnovnoj opremi te verzije su navigacija, digitalni radio, grijanje sjedala, aluminijski naplatci… Uz bazični stražnji pogon bit će moguće naručiti i vozila s pogonom na sve kotače. Prva vozila bit će isporučena sredinom 2020. godine.

Inače Volkswagen je pokazao i novi logotip, koji je mnogo čišći i jednostavniji nego prije.


Audi ide protiv struje: Još vjeruje svom V8

Audi RS7 je velika limuzina s četvera vrata, pritom opremljena 4,0 V8 motorom s dva turbo punjača, blagom hibridnom tehnologijom, 600 KS i pogonom na sve kotače. Vole u Volkswagenovu koncernu električnu energiju, ali ne žele zatvoriti vrata svim onim kupcima koji žele čuti duboki bariton moćnog motora s unutarnjim sagorijevanjem i pucketanje iz auspuha.

Novi V8 ima tehnologiju deaktivacije cilindara pa će se u sekundi iz lava pretvoriti u nevino janješce. Iz grrrrrrrr…. u meeeee…

Inače, trag kotača je širi za 40 mm od običnog RS7. Za kraj još malo o motoru: njegovih 800 Nm dostupno je od 2100 do 4500 o/min, a o prijenosu snage i momenta brine osamstupanjski automatski mjenjač.


BMW Concept 4: Radikalan dizajn novog kupea!

Dugo se najavljivalo da će novi BMW-ov kupe na bazi serije 3 biti dizajnerski poseban, a sad je to i jasno. Naime, BMW je u Frankfurtu pokazao Concept 4 za koji tvrdi da je 85 posto serijskog automobila.

Jedna vizualna tema dominira, a to su golemi ‘bubrezi’ na prednjem dijelu vozila koje će čak uočiti iz svemirske stanice u zemljinoj orbiti. Na konceptu se i vidi prostor za registracijsku oznaku pa je sasvim izvjesno da ćemo ovakvu masku gledati i na serijskom vozilu.

O motorima se ništa ne zna, a isto tako i o unutrašnjosti. Za očekivati je da će većina toga biti preneseno sa serije 3.


Uskoro nam dolazi i električna S klasa: Mercedes-Benzova premijera EQS-a

Gotovo je s čekanjem i kalkuliranjem. Električni automobili etabliraju se na globalnom tržištu, Tesla obara prodajne rekorde, premda financijski stoji poput Hrvatske u vrijeme najvećih proračunskih deficita. Mercedes-Benz je povukao najvažniji potez, svijetu je predstavio koncept EQS, koji je najava električne S klase. EQS je dizajnerski definiran automobil i u serijskoj izvedbi bit će tek malih promjena izvana i nešto većih iznutra. Međutim, veliki ekran na središnjoj konzoli blizak je onome što ćete gledati i na produkcijskoj verziji.

S elektromotorima na prednjoj i stražnjoj osovini te akumulatorom integriranim u podu vozila, Vision EQS predstavlja nastavak Mercedesovog koncepta limuzina visokih performansi. Zahvaljujući snazi od više od 350 kW i okretnom momentu od oko 760 Nm, raspoloživom u djeliću sekunde, Vision EQS ubrzava 0-100 km/h za manje od 4.5 sekundi.

Zahvaljujući inteligentnom operativnom sustavu baterija, koncept ima odličan vozni doseg do 700 km prema WLTP-u. Brzina punjenja je 350 kW pa koncept puni baterije do 80% u znatno manje od 20 minuta.


Povratak terenske legende: Land Rover Defender

Nova inkarnacija Land Rover Defendera je pred nama, a automobili poput Jeep Wranglera ili Mercedes-Benz G klase dobili su jednog opasnog konkurenta. Defender je dostupan u kraćoj 90 izvedbi i dužoj 110. U pripremi je navodno još duža verzija, 130, s osam sjedala.

Uglavnom, pogon je, naravno, na sva četiri kotača, a 110 ima zračni ovjes – 90 ima metalne opruge, ali i uz njega je moguće naručiti zračni ovjes. Sve verzije će imati osamstupanjski automatski mjenjač uz redukciju prijenosa za terensku vožnju. Ipak je Defender divokoza među modernim SUV-ovima, koji su više salonski penjači. Nešto poput naših dragih turista Čeha koji na teške uspone kreću u japankama. Zanimljivo, mjenjač je položen na središnju konzolu, odmah ispod ekrana infotainmenta pa je tako omogućena instalacija opcijskog trećeg sjedala u prednjem redu. Interijer je moderan i izvana je Defender uspješna interpretacija dizajna legendarnog prethodnika.

Na početku prodaje po dva su dizelaša i benzinca: D200 ima 200 KS, a D240 ima 237 KS (oba motora su 2,0-litrena). Potom, benzinci su dvolitreni P300 s 300 KS te šestcilindrični linijski motor s 48-voltnom blagom hibirdnom tehnologijom s 400 KS.

U Land Roveru najavljuju da Defender ima daleko bolje terenske sposobnosti od prethodika, prilazni kut mu je 38 stupnjeva, a odlazni 40 stupnjeva. Zračni ovjes može se nivelirati, postoji nekoliko programa vožnje, ovisno o podlozi, a Defender može u vodu koja je duboka do 90 centimetara.

U pripremi su i komercijalne verzije, a početna cijena dizelskog Defendera 110 bit će oko 50.000 eura.


Škoda ide na struju: Citigo e iV je tek početak

Kao dio Volkswagenovog koncerna Škoda je tek započela s električnom transformacijom. Prvi model je mali Citigo e iV, Škoda najvaljuje da će u Europi koštati manje od 20.000 eura – i to prije vladinih poticaja. Da ne dužimo, dizajn se ne razlikuje od benzinske verzije, a električni motor ima 82 KS, baterija je kapaciteta 36.8 kWh, što je dovoljno za oko 255 kilometara vožnje.

Okretni momet je 210 Nm, a ubrzanje do 100 km/h je za potentnih 7.6 sekundi. Škoda najavljuje potpuno novi električni model na VW-ovoj MEB platformi već 2020. godine.


Hyundai i10 kao sportaš

Novi Hyundai i10 nastavlja odličnu praksu svojih prethodnika, koji su redom bili vrlo dobri automobili. Uz i10 Hyundai je predstavio i verziju sa sportskom N opremom. Ona je dostupna isključivo s 1,0-litrenim turbobenzincem (100 KS) i 1,2 atmosferskim benzincem (84 KS).

N verzija u serijskoj opremi ima 16-inčne aluminijske naplatke, LED dnevna svjetla te posebne N oznake po vozilu (to ga neće učiniti bržim).


Hyundai 45: Najava budućeg dizajna korejske marke

Na temeljima Hyundaija 45 trebali bi nastati budući modeli Hyundaija. Oštre geometrijske linije i čest dizajn karakteriziraju ovaj model. Kažu u Hyundaiju da su im uzor bili i avioni iz dvadesetih godina prošlog stoljeća, a vi sami procijenite.