Vozili smo Ford Focus ST: Može sve što i obični Focus, ali i malo više!

Focus ST ima i četiri vrste načina vožnje pa nije samo ograničen na jurnjave već je sasvim sposoban i za ugodnu svakodnevnu vožnju

ST je napravljen na bazi novoga Focusa ali s brojnim „trkaćim“ elementima koje mu daju sportske performanse. Vjerojatno najveća novost je uvođenje elektronički kontroliranog diferencijala s ograničenim proklizavanjem i elektronički upravljanih adaptivnih zaklopki za kontinuirano upravljanje amortizerima.

Ovjes mu je spušten, ima veće prigušenje, šasija je prvi put dobila adaptivne amortizere, ima i  bolji odaziv kao i novi upravljač koji je direktniji nego na običnom Focusu. Tu je i novi softver koji kompenzira lakše upravljanje okretnim momentom. Upravljaču su potrebna samo dva okreta od jednog do drugog kraja, tu su i brojni drugi dodaci preuzeti iz svijeta relija, ali sve to bi bilo uzaludno da nema odličnog turbobenzinskog motora od 2,3 litre s 276 KS i 420 Nm okretnog momenta i šest stupanjski ručni mjenjač.

U ponudi je i 2,0 dizelska verzija s 190 KS (400 Nm), koja se može naručiti i u karavanskoj verziji. Imali smo priliku isprobati ST u dizelskoj inačici (karavan) i doista radi o sjajnom automobilu, koji je istovremeno stabilan, a programiranje upravljača je odrađeno tako da pruža mnogo informacija s ceste. Ručni mjenjač je precizan, baš kako i treba biti na sportskom automobilu. Tvrđi ovjes i modificirani diferencijal čine razliku pa na u zavojima i osobito na izlascima iz zavoja Focus demonstrira još veću kvalitetu. 

Ubrzanje do 100 km/h za 7,7 sekundi ne govori mnogo i možda se ne čini osobito potentnim, ali najveće kvalitete 2,3-litrenog dizelaša su elastičnost i energična ubrzanja kad ste u trećoj, četvrtoj, petoj ili šestoj brzini – dakle, kad vam najviše treba. Pritom će, u umjerenoj vožnji, Focus trošiti manje od šest litara goriva.

Focus ST ima i četiri vrste načina vožnje pa nije samo ograničen na jurnjave (što vam ne preporučamo) već je sasvim sposoban i za ugodnu svakodnevnu vožnju. Tu je i cijeli niz elektronskih pomagala u vožnji kao i odličan infotaiment sustav.

Focus ST lako ćete razlikovati od Focusa prema brojnim obilježjima izvana i iznutra. Njegova najveća kvaliteta je da može biti dobar sportski automobil, ali i dalje zadržava obilježja obiteljskog vozila. Cijena zasad nije poznata, a obavijestit ćemo vas o njoj kad ST dođe na tržište.