Citroën CX: 45 godina aerodinamične francuske avangarde!

Između 1974 i 1989. godine Citroën CX produciran je u ukupno 1.041.560 primjeraka, što će biti tri puta više od rezultata koji će postići njegov zamjenik XM

Robert Opron sa modelom CX 1974. oprostio se u velikom stilu sa svojim radom za marku Citroën. CX imao je težak zadatak, a da je uspio svjedoči i titula Europski automobil godine 1975. – prva u portfelju Citroëna i tek jedna od niza nagrada kojima je CX svojedobno obasut. CX morao je nakon dva desetljeća zamijeniti legendarnu Žabu, a razvoj nasljednika započeo je još 1969.

Tehničke inovacije novog CX-a te 1974. godine očitovale su se u poprečno ugrađenom motoru, hidropneumatskom ovjesu s konstantnim držanjem razmaka od tla, nezavisnom ovjesu na svim kotačima, dvokružnom sistemu hidrauličnih kočnica sa servo uređajem i disk kočnicama na svim kotačima, ABS sustavu – prvom kod francuskih vozila, Diravi aktivnom sistemu potpore upravljaču zavisno od brzine vozila, konkavnom stražnjem staklu… Ime CX trebalo je asocirati na aerodinamičnost (CX je francuski pojam za koeficijent otpora zraka – inače označavan kao Cw koji je u ovom slučaju iznosio 0,39). Naravno, CX je u Prestige verziji nastavio i tradiciju Citroënove službe u voznom parku francuskog predsjednika.

U rujnu 1975. predstavljen je i CX Break, karavanska inačica sa 25 cm dužim osovinskim razmakom u odnosu na limunzinu, a ne treba zaboraviti da je to bio ujedno i najveći karavan na svjetskom tržištu. Break je bio dostupan i kao Familiale gdje ste mogli naći i treći red sjedišta što je značilo udoban prijevoz i do osam osoba.

Naftnoj krizi sedamdesetih Citroën se prilagodio uvođenjem svog prvog dizel agregata u programu osobnih vozila i to upravo u CX 2200 D. Uz pomoć turbo punjača kasnije će CX postati i najbrža dizelska serijska limunzina s potrošnjom goriva od jedva 5 l/100 km! Najveći potencijal u obitelji CX imao je CX 25 GTI Turbo – 168 KS bilo je dovoljno za brzinu i do 220 km/h te titulu najbrže francuske limunzine! Motorni potencijal benzinaca i dizelaša bio je razlogom da se CX našao i na startnim listama prestižnih svjetskih reli natjecanja. Primjerice na Monte Carlu je 1978. CX 2200 D prvi u klasi dieselaša.

Između 1974 i 1989. godine Citroën CX produciran je u ukupno 1.041.560 primjeraka, što će biti tri puta više od rezultata koji će postići njegov zamjenik XM.