Kad su u Velikoj Britaniji uvedene pametne autoceste prošle godine mnogi prometni stručnjaci osporavali su njihovu ‘pamet’. One su omogućile veću protočnost i reagiranje na razna prometne situacije poput gužvi, smanjivanjem ili povećanjem ograničenja brzine, u slučaju prometne nesreće zatvara se jedan trak za prolaz hitnih službi, a najviše kontroverzi ipak je izazvala odluka o ukidanju zaustavnog traka, odnosno pretvaranju istoga u još jedan aktivni prometni trak. Umjesto njega, na cesti su instalirana ugibališta za vozila i vozače u problemima.
Sad su se pojavile statistike da je 2018. godine, otkako su široko rasprostranjene pametne britanske autoceste bilo 20 posto više nesreća nego 2017. godine kad još nisu intelektualno napredovale, odnosno dok je zaustavni trak bio – zaustavni trak!
Kao veliki problem pametnih autocesta ističe se upravo kvar na vozilima, odnosno uobičajeni problemi poput puknuća gume… Statistički je utvrđeno da su vozači na pametnim autocestama spremni prijeći tek 600-tinjak metara u potrazi za sigurnim ugibalištem. Ne pronađu li ga, zaustavit će se u aktivnom prometnom traku, a to stvara ogromne sigurnosne probleme.