Mnogima od nas financijske (ne)prilike ne omogućuju da vozimo posljednji model automobila, izašao ispod čekića u Sindelfingenu (Mercedes), Wolfsburgu (Volkswagen) ili nekom drugom gradu, nama podjednako egzotičnom kao da se nalazi na onoj plaži u Indijskom oceanu, gdje Sentinelci ljude dočekuju kopljima i sjekirama. Na Mercedese, BMW-e, Audije i slične premium proizvode možemo računati tek kad u Njemačkoj prođu prvu i drugu mladost, tamo negdje oko desete godine starosti. Uostalom, hrvatski vozni park star je oko 14 godina!
Možemo li jedno rabljeno vozilo pretvoriti u moderan automobil po posljednjoj tehnološkoj modi? Ukratko, ne! Međutim, možemo omogućiti da nam daje ključne informacije premda nema sofisticirano putno računalo. Još od 1996. godine neki automobili imaju takozvanu OBD2 utičnicu, a od 2003. godine ugrađena je u sva vozila. Nalazi se lijevo od upravljača, uglavnom iza plastičnog poklopca. Ta utičnica ulaz je u svijet tajni svakog automobila, a čak i stari rabljeni automobil možete učiniti pametnim, ako na nju spojite jedan mali uređaj, koji ćete potom povezati s pametnim telefonom. Aplikacije i uređaji poput Carlyja, Scannera, Pacea ili gomile kineskih kopija vam od 120 do 800 kuna omogućuju da se spojite na elektroniku starog automobila i da vam on isporuči sve informacije, od točne dijagnostike kvarova (kad se upali neka od lampica), potrošnje goriva, stanja akumulatora, temperature rashladne tekućine… Jedna od funkcija koju je moguće uključiti je i e-Call, poziv u slučaju nužde.
Dovoljno je pri kupnji provjeriti odgovara li uređaj vašem tipu automobila, spojiti ga na utičnicu automobila pa ga upariti s pametnim telefonom. Ima i jedna kvaka, uređaji uglavnom prate središnju elektroničku jedinicu motora pa s ostalim kvarovima ima problema, odnosno ne mogu ih definirati s velikom preciznošću. U svakom slučaju, zanimljivi uređaji.