Pedeset godina Ferrarija s istoka: Melkus je izgledao opasno, ali tehnološki je bio skroman!

Motor je preuzet od Wartburga, a uz manje korekcije radi se o dvotaktnom agregatu obujma 992 ccm, s tri karburatora i ukupnom snagom 68 KS pri 4500 o/min

U Njemačkoj demokratskoj republici (DDR) Heinz Melkus je bio velika sportska zvijezda, pobjednik mnogih automobilskih utrka, vozač čije je ime bilo poznato u cijelom istočnom bloku. S tim kapitalom odlučio je pokrenuti sportsku marku u Dresdenu, Ferrari za društva duboko uronjena u socijalizam.

Njegov Ferrari nije dugo potrajao, odnosno nije urodio velikim uspjesima jer je uspio producirati samo jedan serijski model, Melkus RS1000, koji je u proizvodnji bio od 1969. do 1979. godine, a isporučeno je samo 101 vozilo ili desetak godišnje.

 Unatoč modernom izgledu, galebovim krilima (vratima), RS1000 je ispod sjajne vanjštine bio umoran poput ostarjelog hollywoodskog glumca ili glumice, čije ekstenzivne terapije uljepšavanja ne mogu sakriti činjenicu da tijelo stari. Melkus je nastao na čeličnoj ljestvičastoj šasiji, s čeličnim oprugama, bubanj kočnicama, petbrzinskim ručnim mjenjačem te spojkom posuđenom s demodiranog kombija Barkas B 1000. Motor je preuzet od Wartburga, a uz manje korekcije radi se o dvotaktnom agregatu obujma 992 ccm, s tri karburatora i ukupnom snagom 68 KS pri 4500 o/min. Sve je to bilo dovoljno tek za 165 km/h.

Ovaj bolid, spor poput puža, imao je masu od tek 690 kg, a bio je dugačak četiri metra.