Nekoć slavna automobilska marka Lancia u vlasničkom profelju Fiata je već 50 godina. Pola stoljeća suradnje Lanciji nisu donijela veliki prosperitet, odnosno nakon uzbudljivih modela iz osamdesetih poput Delte ili Theme, cijeli je brend spao na samo jedan model Ypsilon, koji je u proizvodnji punih osam godina i koji se prodaje samo u Italiji. Bivši generalni menadžer Fiata, preminuli Sergio Marchionne, bio je iznimno vješt s brojkama, rekli bismo savršeni računovođa i uspio je ovaj automobilski konglomerat održati s glavom iznad vode pa čak mu pridružiti i moćni američki Chrysler u trenutku kad je bio na koljenima nakon velike gospodarske krize 2007. godine. Međutim, modelska strategija mu je bila slabija strana pa je u manjku vizije jednostavno proglasio Lanciu neprepoznatljivom izvan okvira Italije. U međuvremenu su Lancijin logo nosili i Chryslerovi modeli Voyager i 300 koji su se prodavali u Europi, ali to nije završilo najbolje.
Danas se Ypsilon proizvodi u poljskoj tvornici s čije proizvodne trake izlazi i model 500, a kuriozitet je da se taj jedan automobil prodaje bolje nego sva vozila Alfa Romea zajedno na tržištu Europske unije. Sljedeće godine Ypsilon će dobiti blagi hibrid na bazi benzinskog 1,0-litrenog motora, ali vijesti nisu dobre. Za dvije godine prestaje proizvodnja ovog modela, a zasad se na razmišlja o nasljedniku. Hoće li to biti konačni kraj nekoć slavne marke?