Nismo sami: U svemiru je mnogo planeta sličnih Zemlji!

Upravo smo povećali vjerojatnost da su mnogi stjenoviti planeti poput Zemlje, a u svemiru postoji vrlo velik broj stjenovitih planeta - rekao znanstvenik Edward Young

Nova metoda koja se koristi za proučavanje geokemije planeta podrazumijeva da Zemlja nije jedinstvena.

– Upravo smo povećali vjerojatnost da su mnogi stjenoviti planeti poput Zemlje, a u svemiru postoji vrlo velik broj stjenovitih planeta – rekao je koautor Edward Young, profesor geokemije i kozmokemije na UCLA-i.

Znanstvenici, predvođeni Alexanderom Doyleom, razvili su novu metodu za detaljnu analizu geokemije planeta izvan našeg Sunčevog sustava. Doyle je to učinio analizirajući elemente u stijenama iz asteroida ili fragmenata kamenitih planeta koji su okružili šest bijelih patuljastih zvijezda.

– Proučavamo geokemiju u stijenama drugih zvijezda – rekao je Young.

– Učenje sastava planeta izvan našeg Sunčevog sustava vrlo je teško – rekla je koautorica Hilke Schlichting, izvanredna profesorica astrofizike i planetarnih znanosti na UCLA.

Bijele patuljaste zvijezde su gusti, izgorjeli ostaci normalnih zvijezda. Njihovo snažno gravitacijsko povlačenje uzrokuje da teški elementi poput ugljika, kisika i dušika brzo tonu u njihovu unutrašnjost, gdje se teški elementi ne mogu otkriti teleskopima. Najbliža takva zvijezda, koju je proučavao Doyle, udaljena je oko 200 svjetlosnih godina od Zemlje, a najudaljenija je na udaljenosti od 665 svjetlosnih godina.

Istraživači su rekli da oksidacija kamenitih planeta ima značajan utjecaj na njegovu atmosferu, jezgru i vrstu stijena koje stvara na svojoj površini. Do sada znanstvenici nisu detaljno znali je li kemija kamenitih egzoplaneta slična ili se vrlo razlikuje od one na Zemlji.

– Vrlo su slične onima na Zemlji i Marsu – rekla je Doyle.

– One su poput oksidiranog željeza nalik Zemlji i Marsu. Otkrivamo da su stijene svugdje, s vrlo sličnom geofizikom i geokemijom.