Novi Golf VIII: Sve najvažnije informacije o ključnom Volkswagenovom modelu!

Mnogo je zanimljivija unutrašnjost, koja je u potpunosti digitalizirana i napokon je radikalniji odmak od onoga što smo gledali na Golfu V, VI ili VII

Novi Volkswagen Golf ili Golf VIII je pred vama. S evolucijom u dizajnu i naprednim tehnološkim rješenjenjima, on će imati zadatak ostati na vrhu, kao najprodavaniji automobil u Europi.

Dakle, njegov dizajn neće vam biti veliki novitet. Što se samo izgleda tiče on je konstantna evolucija pa se može ustvrditi da nije revolucionaran, ali je barem elegantan. Prednja svjetla sad imaju ‘obrve’ koje se šire i na bočni dio karoserije, a straga su svjetla oblikovana kao blagi bumerang. Uglavnom, ovo je njemački pogled na svijet automobilskog dizajna.

Mnogo je zanimljivija unutrašnjost, koja je u potpunosti digitalizirana i napokon je radikalniji odmak od onoga što smo gledali na Golfu V, VI ili VII. Interijer je maksimalno pročišćen, a šteta je tek što je VW odlučio maknuti kontrole klima uređaja i postaviti ih na ekran infotainmenta. U vožnji je mnogo jednostavnije rukovati izdvojenim tipkama i kotačićima klima uređaja. Nema više ni analognog prekidača za paljenje svjetala, kontrolna jedinica lijevo od upravljača sad je digitalizirana. Kao i kod Škode Scale, Volkswagen je u Golf ugradio USB-C priključke. Golf će već u serijskoj opremi imat će bogati sigurnosni paket s automatskim kočenjem u slučaju nužde. zadržavanjem u prometnom traku…

Sustavi nisu umreženi samo međusobno već putem online jedinice za povezivost (OCU) i sa svijetom izvan Golfa. Serijska OCU jedinica s integriranom eSIM karticom umrežava se s online funkcijama te uslugama značajki We Connect i We Connect Plus. Samo jedan primjer: navigacija postaje interaktivna zahvaljujući internetskoj vezi jer su od sada POI odredišta koja se automatski prikazuju duž rute pohranjena s informacijama – primjerice s telefonskim brojem za rezervaciju stola u restoranu putem smartphonea i bluetooth sučelja. K tomu se digitalizirani krajolik zaslona uvelike može personalizirati i tako prilagoditi individualnom ukusu vozača. Činjenica je da će umreženi, digitalni cockpit Golfa promijeniti način na koji vozimo automobil. Tehnološki je napredak u tomu pogledu usporediv s uvođenjem prvog smartphonea s dodirnim zaslonom na tržište.

Umrežene tehnologije. Osmi Golf postavlja novi status quo funkcija vožnje s potporom u klasi kompaktnih vozila: sustav Travel Assist, koji je prvi put na svijetu integriran u model kompaktne klase, omogućuje da se ovaj Volkswagen autoputovima do brzine od 210 km/h može voziti s potporom bez aktivnog upravljanja, davanja gasa ili kočenja. Osobito se na dugačkim dionicama tim poboljšavaju udobnost i sigurnost. Kao prvo vozilo marke Volkswagen novi se Golf k tomu serijski umrežava sa svojim okruženjem: funkcija Car2X koristi se informacijama drugih vozila u okruženju do 800 metara te signalima prometne infrastrukture kako bi upozorila vozača i ta upozorenja također proslijedila drugim modelima s funkcijom Car2X. Kolektivna inteligencija time postaje stvarnost. To je početak nove faze prometne sigurnosti jer će marka Volkswagen upozorenja putem funkcije Car2X u bliskoj budućnosti pretvoriti u dio serijske opreme za modele iz masovne proizvodnje poput modela Golf. Dodatno povećanje sigurnosti k tomu će nuditi nova IQ.LIGHT – LED matrix glavna svjetla sa svojim djelomično interaktivnim svjetlosnim funkcijama.

Novi Golf neće imati klasičnu električnu verziju jer je tu ulogu preuzeo ID.3. Umjesto toga, u ponudi će biti dva plug-in hibrida. Svi koji žele više moći će nadoplatiti adaptivni ovjes.

Većinu prodaje činit će 1,0 TSI i 1,5 TSI motori, čija je potrošnja reducirana blagim hibridnim sustavom. Novitet u programu premijerno predstavljaju dva trocilindrična benzinska motora sa 66 kW/90 KS i 81 kW/110 KS te dva 4-cilindrična dizelska motora s 85 kW/115 KS i 110 kW/150 KS.

Volkswagen će Golf nuditi s tri stupnja snage eTSI motora (blagih hibrida): 81 kW/110 KS, 96 k /130 KS i 110 kW/150 KS. K tome će se osma generacija ovog vozila nuditi s dva plug-in hibridna pogona. Nova učinkovita verzija ovog eHybrid motora odlikuje se snagom od 150 kW/204 KS, dok sportski usmjerena GTE verzija (unaprijeđena na temelju prethodnog modela) donosi 180 kW/245 KS. Oba modela Golf s eHybrid pogonom imaju novu litij-ionsku bateriju snage 13 kWh koja omogućuje velike električne dosege te Golf privremeno pretvara u vozilo s nultom stopom emisije

Snažnije sportske verzije GTI i R, bazirane na dvolitrenom benzincu, dolaze kasnije. Dizelski motori su s novim sustavom redukcije dušikovih oksida. Novi motori će emitirati oko 80 posto manje NOx-a nego prethodna generacija. Prvo apliciranje ovog sustava bilo u je 2,0 TDI u redizajniranom Passatu. Tehnologija je jednostavna – umjesto jednog injektora AdBluea u SCR sustavu, uvedena su dva injektora u dva SCR-a. Jedan blizu motoru i jedan malo dalje u ispušnoj grani, odnosno u drugom SCR sustavu. Ovaj drugi katalitički konverter je posebno važan jer do njega dolaze već ohlađeni ispušni plinovi uz koje se mnogo bolje veže AdBlue, stvarajući vodenu paru i dušik, koji ne utječu na zdravlje. Dakle, ovaj sustav ide u sve TDI motore, 1,5 i 2,0. Dostupni su, naravno, ručni i DSG automatski mjenjači s dvostrukom spojkom. Dužina vozila je 428 centimetara.

S Golfom VIII je Volkswagen napokon uspio reducirati troškove razvoja i proizvodnje, jer i dalje koristi MQB platformu. Prodaja novog Golfa počinje u veljači 2020. godina, a prve isporuke su u travnju.