Jedna od najvećih bitaka u autoindustriji je ona između proizvođača automobila i neovisnih mehaničara, odnosno mehaničara koji nisu dio ovlaštene mreže. Prvi im žele prepustiti što manje tržišta održavanja vozila, a drugi žele ugrabiti što više. Vozači? Da se većinu njih pita, najdraže bi im bilo da zaobilaze sve servisne radionice u širokom luku, ali automobil treba održavati, a nakon isteka jamstvenog roka to najčešće čine kod neovisnih ili neovlaštenih mehaničara. Uglavnom, jeftinije je!
Priča je američka, ali kao da je i europska! Naime, tamošnji neovlašteni serviseri bune se jer proizvođači automobila tvrde da za sustave pomoći u vožnji poput automatskog kočenja ili sustava za održavanje vozila u prometnom traku mogu jamčiti samo ako se održavaju u ovlaštenim servisima. Volvo, Nissan i Subaru su, na primjer, jasno istaknuli da ne žele biti odgovorni za sve što se može dogoditi u prometu ako na tim sustavima rade neovlašteni serviseri.
Udruženje neovisnih servisera i proizvođača dijelova traži od Savezne trgovačke komore da intervenira, odnosno da im dopusti pristup dijagnostici složenih sustava, ali zasad odgovora nema. S povećanom kompleksnošću automobila javlja se i problem održavanja. Složeni sustav kamera i radara teško ćete u budućnosti servisirati kod Jože u garaži ili kod Pere ispod starog hrasta stogodišnjaka…