Da su Kinezi daleko odmaknuli s električnim automobilima poznata je stvar. No, da na europsko tržište gledaju stidljivo – i to je poznato. Međutim, sad se sve mijenja jer je proizvođač Aiways iz Šangaja odlučio krenuti u pohod na Europu u drugoj polovici 2020. godine. Pribavljane su sve potrebne licence, a električni SUV U5 će pratiti sve sigurnosne propise koje je postavila Europska unija.
Ovaj slučaj je znakovit jer bi uspjeh U5 mogao pokrenuti pravu kinesku lavinu, odnosno i brojni drugi proizvođači mogli bi se odlučiti na europski pohod. Kineski proizvođači električnih automobila dugo su prosperirali na svom ogromnom tržištu, ali sad je vlada radikalno smanjila subvencije i mnogi od njih su u krizi. Izlaz u Europu nameće se kao jedno od rješenja, ali bit će teško pobijediti etablirane igrače poput VW-a, Forda, Renaulta, Peugeota…
Prednost U5? Europski automobili neće mu biti ni blizu po cijeni. Pretpostavlja se da će ovaj SUV, koji je dimenzijama iznad kompaktne klase (dugačak je 468 cm, kao Audi Q5 ili BMW X3), koštati oko 25.000 eura u osnovnoj verziji, a to je gotovo četiri puta manje od nekih konkurenata poput Tesle Modela X ili pet tisuća eura manje od VW-ova kompakta ID.3, koji je mnogo manji automobil.
Sad ide još zanimljiviji dio – autonomija U5 je 460 km (baterija 63 kWh, gustoća baterije 170 Wh/kg, snaga motora 140 kW i 315 Nm okretnog momenta), a može rasti i do 560 km, ako se kupac odluči rentati dodatni paket baterija. Inače, Aiways koristi iskustva svog razvojnog ureda u Ingolstadtu, a vodi ga Roland Gumpert, bivši Audijev inženjer.