Toyota Supra na Grobniku: Savršeni balans i odlična forma!

Na Grobniku reski zvuk rednog šestcilindričnog motora prati savršeni balans karoserije koji je osobito važan u brzim zavojima

Prošla je 21 godina otkako smo posljednji put čuli za Supru, a u tom periodu mnogo toga se dogodilo: turbo folk je iz klubova prešao u velike dvorane, hrvatska košarka prestala je biti relevantna u svjetskim okvirima, preživjeli smo i jednu globalnu gospodarsku krizu te nekoliko lokalnih, a još se držimo… Dva desetljeća je ugodna distanca ako ako ona označava vrijeme kad ste posljednji put komunicirali s nekim iznimno dosadnim čovjekom, ali razmak između dva Toyotina sportska automobila je doista ogroman. Ljubiteljima prethodnih Supri to se činilo kao vječnost, pauza koju je povremeno prekidao supersportski Lexus za nekolicinu odabranika i GT86, koji je ipak samo zgodna stilska vježba i svoju zvijezdu na nebu sportskih legendi tek treba zaslužiti.

Napokon smo dočekali i novu Supru, koja se oslanja na tehnološku bazu BMW-a Z4, ali ipak je dovoljno samosvojna da je ne bismo promatrali kao ljubitelja pereca, piva i bavarskih kobasica. Supra se doima kao tehnološki izdanak japanskog uma, premda to, naravno, u cijelosti i nije.

Supra na Grobniku je sportski nastrojenom vozaču poput table čokolade u dječjem vrtiću ili ribice u bazenu s četiri gladne štuke oštrih zubi i mrkog pogleda. Tamo od ovog automobila najviše očekujete pa ćemo vam pokušati ukratko objasniti što i dobivate.

Na stazi se ovaj kupe doima u svom prirodnom okruženju, nema tu Twinga, Ayga, Golfova trojki i četvorki te drugih sporohodnih igrača iz svakodnevnog prometa, a kao promicatelji sigurnosti nećemo vam ni savjetovati da isprobavate njezine osobine na javnim cestama.

Dakle, 3,0-litreni šestcilindrični motor iz BMW-a s 340 KS sasvim je dovoljan za sve što želite postići. Ubrzanja vam neće oduzeti dar govora i istisnuti zrak iz pluća, ali motor ipak pokazuje živahnost i reagira na gas kao da ste u bedro podboli ne baš rasnog trkaćeg konja, nego ždrijebe. Motor pokazuje potencijal, ali još je bolji ovjes i on je središnja točka ovog automobila. Uz dobru distribuciju mase (50:50), on savršeno upravlja ovim vozilom sa stražnjim pogonom. Toliko je siguran da od vozača traži više inputa, a istovremeno ima dozu mekoće u sebi pa vam neće uništiti dan u svakodnevnom prometu. Uz kompletan upravljački uređaj te brzi automatski/poluautomatski mjenjač Supra ima sve osobine sportskog automobila, ali i dozu nježnosti za umjerenu vožnju na prometnicama.

Na Grobniku reski zvuk linijskog motora prati savršeni balans karoserije koji je osobito važan u zavojima, a cijeli set-up govori da se u slučaju Supre radi o odličnom automobilu koji nema namjeru radikalizirati, nego komunicirati s vozačem i ulijevati mu povjerenje, iz kruga u krug ga tjerajući na bržu vožnju.

Koliko to košta? Najjeftinija verzija je oko 590.000 kuna, a najskuplja oko 610.000 kuna. Tko želi više, može dobiti i Akrapovičev ispušni sustav za bolju zvučnu kulisu (isplati se). Za one koji imaju novca, isplati se – i ne zaboravite, ovakve automobile do maksimuma tjerajte na Grobniku, a na javnim prometnicama usporite.