Dekra je razbila dva Nissan Leafa pri višim brzinama: Ključno je pitanje bilo hoće li na električnom automobilu izbiti požar?

Za razliku od Euro NCAP-a koji simulira frontalni sudar sa 64 km/h, Dekra je razbila Leaf s 84 km/h

Jesu li električni automobili sigurni, odnosno kakva je njihova sigurnost u komparaciji s vozilima pokretanima motorima s unutarnjim sagrijevanjem. To je htjela istražiti njemačka organizacija Dekra s dva crash testa, a ključno pitanje je bilo hoće li se baterije zapaliti, odnosno jesu li električna vozila sigurna kao benzinci i dizelaši. Za test je izabrana prva generacija Nissan Leafa koji je na Euro NCAP testu 2012. godine dobio pet zvjezdica. Dekrin test mnogo je rigorozniji – na Euro NCAP-ovom testiranju bočni udar se provodi pri 50 km/h, a na Dekrinom je simuliran udarac u stup pri 75 km/h.

Udarac u stup djeluje stravično i pri ovoj brzini vjerojatno bi svi putnici u vozilu teško stradali, a pitanje je bi li netko preživio. Za razliku od Euro NCAP-a koji simulira frontalni sudar sa 64 km/h, Dekra je razbila Leaf s 84 km/h. Nakon udara u stup deformirao se cijeli prednji dio vozila, ali Leaf se nije zapalio.

Osim razlika između električnih automobila te benzinaca i dizelaša, ovaj test pokazuje vam i kako izgledaju sudari pri višim brzinama.