Britanski i njemački novinari vozili su Golf VIII: Digitalizacija, ali i provjereno dobre vozne osobine!

Ugođaj u vožnji je odličan, a redukcija buke izvedena je školski

Novi Golf je na cesti, a britanski kolege imali su ga priliku isprobati. Volkswagen je s osmom generacijom kompakta obećavao mnogo, povezivost, moderne tehnologije, štedljivost…

Kolege iz Autocara dali su novom Golfu četiri i pol zvjezdica od pet uz podnaslov: Osma generacija podignula je ljestvicu u kompaktnoj klasi. Navodi se da je konstrukcijski osma generacija više revizija nego radikalna promjena, odnosno da je baza i dalje MQB platforma, ali je i povećana čvrstoća.

Napominju u Autocaru da novi Golf koristi tri nova benzinska motora s blagom hibridnom tehnologijom i od sada će nositi naziv eTSI. To su 1,0 s 90 i 130 KS te 1,5 sa 150 KS. Spominje se ušteda od 10 posto u potrošnji goriva u odnosu na motore koji nisu ‘hibridizirani’.

Tu su i dva plug-in hibrida sa 150 i 245 KS, koji su bazirani na 1,5-litrenom benzincu, elektromotoru pozicioniranom uz mjenjač te bateriji od 13 kWh. Električni domet trebao bi biti oko 55 kilometara. Što se motora tiče, tu su i dva dizelaša, odnosno 2,0 TDI sa 115 i 150 KS.

Sljedeće godine dobit ćemo sportske verzije, GTI, GTD te R koji bi trebao imati oko 330 KS.

U Autocaru naglašavaju da je nova digitalna arhitektura Golfa u unutrašnjosti pokušaj da se ovaj automobil približi mlađoj publici. Instrumentna ploča je ekran od 10.3 inča, a infotainment dolazi u dvije dimenzije, siromašnijoj od 8.25 inča te bogatijoj od 10 inča. Sve su kontrolne funkcije sad su bliže vozaču. Napominju u Autocaru da će se nekima činiti da je u unutrašnjosti previše crne plastike, ali je ona visoke kvalitete. U Golf je ugrađena posljednja, treća generacija MIB infotainment sustava, koji je konstantno spojen na internet, omogućujući streaming glazbe i prometne informacije u realnom vremenu. Također, Golf je prvi VW-ov model koji koristi Car2X tehnologiju i prikuplja informacije od drugih vozila te cestovne infrastrukture o mogućim zastojima na prometnicama te o tome obavještava vozača.

Kolege su vozili 1,5-litreni eTSI i kažu da omogućava solidne performanse, odnosno granične sportske mogućnosti. Spominju se uvjerljive vozne osobine, odnosno balans i točnost.

– Novi model je direktniji nego njegovi prethodnici – objašnjavaju u Autocaru te naglašavaju da se dinamički može mjeriti s najboljima u klasi, Ford Focusom i Mazdom 3.

Ovaj model bio je opremljen neovisnim ovjesom na sva četiri kotača, a 1,0-litreni motori dolaze s torzijskom osovinom straga. Također, uz Golf ćete moći naručiti i adaptivni ovjes.

Progresivni servo upravljača u ovoj opremljenijoj verziji možda ne pruža kolčinu feedbacka kao konkurenti, ali je uvijek točan. Ugođaj u vožnji je odličan, a redukcija buke izvedena je školski.

AutoExpress, kao engleska filijala njemačkog Auto Bilda, novom Golfu daje četiri od pet zvjezdica, hvali 1,5-litreni motor (eTSI), koji ima i deaktivaciju dva cilindra kad krstarite stabilnom brzinom. Kolege nije oduševio DSG mjenjač i spominju odgodu od trenutka kad snažno pritisnete papučicu gasa i reakcije mjenjača, odnosno početka ubrzanja.

Napominju da nema velike razlike u prostranosti između Golfa VII i Golfa VIII. Baterija za eTSI verzije je smještena u ispod prednjih sjedala pa prtljažnik obujma 380 litara nije smanjivan. Uglavnom, dojmovi su pozitivni, a Golf se i dalje pozicionira na samom vrhu klase s još nekoliko konkurenata.

U njemačkom Autozeitungu spominju stabilnost, uvjerljivost ovjesa u brzim zavojima. Golf je moguće bez problema voziti i brzo i on odlično podnosi lateralne napore. Kad pretjerate ESP će se gotovo neprimjetno kuljučiti korigirati vozačevu grešku.