Mercedes-Benz CLA 200 d Coupe

Test Mercedes-Benza CLA: Automobil koji nije samo – automobil!

Vozač je središte univerzuma, s pažljivo izabranom dodatnom opremom, CLA ima i dojmljive verbalne vještine

Cijena: 377.505 kuna

Život je nekad bio mnogo jednostavniji, kupili ste automobil i okupili susjede da pogledaju posljednje čudo tehnologije, sivi ekrančić na kojemu su zelenim slovima niske rezolucije i brojkama ispisivani osnovni podaci o potrošnji, vanjskoj temperaturi, sljedećem servisu… Okupljeni prijatelji i rodbina to su gledali kao oni davni ljudski preci u filmu 2001.: Odiseja u svemiru, kad su stajali ispred monolitne strukture, trijebeći uši u gustom krznu i naprežući uzbibane moždane vijuge. Uglavnom, pokrenuli biste automobil i tim informacijskim sustavom upravljali pomoću jednog dugmeta, a stara baka bi rekla: “A, jes’ pametan ovaj moj mali!?”.

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Paradigme se mijenjaju i o tome, također, treba pisati, a što je doista automobil danas? Sve samo ne – isključivo automobil u onom tradicionalnom smislu! Uzeli smo Mercedes-Benz CLA da vam to pokušamo objasniti. Uglavnom, riječ je o elegantnom (mnogo ljepšem nego u prvoj generaciji) coupe-limuzinskom izdanju A klase. Linije su mekane, izgled pomalo prijeteći, poput nekog izmaštanog inkasatora televizijske pretplate visokog dva metra u Armanijevu odijelu. Već s prvim pogledom na dizajn jasno je da će na stražnjoj klupi manjkati prostora i taj se nagovještaj ostvaruje čim odlučite smjestiti tijelo u spomenuti prostor. CLA nije obiteljski automobil, a to pokazuje i plitak prtljažnik. Vozilo je to za mlade koji nisu opterećeni financijskim brigama, a Mercedes se trudi ugoditi svojim klijentima. I te kako! Vozač je središte univerzuma, s pažljivo izabranom dodatnom opremom, CLA ima fantastične verbalne vještine – aktivacijom umjetne inteligencije riječima Hay Mercedes pokrećete dvosmjernu komunikaciju u kojoj možete birati što želite, a ugodan ženski glas će vam to pokušati ispuniti. Točke na navigaciji, dijelovi hi-fi sustava ili neka utješna riječ, CLA sve to može. Tu je i pripadajuća Mercedes Me aplikacija na kojoj pomoću pametnog telefona možete pratiti sve parametre vozila (napunjenost akumulatora, stanje goriva, podatke o posljednjim vožnjama), a u slučaju da vam netko ukrade automobil, uvijek ćete znati gdje je ili ćete biti obaviješteni da vam je netko ogrebao vozilo na parkiralištu. Tjedan za proučavanje svega što može računalni mozak ovog Mercedesa je malo, to vam je kao da dobijete minutu nasamo s Matom Bulićem i pitate ga kako je napisao sve stihove za pjesmu “Gori borovina”. Premalo je to vremena.

9/10

U vožnji/udobnost

Izbacimo li svu ovu tehnologiju, CLA je i klasičan automobil po najnovijoj modi. S opcijskim, spuštenim AMG ovjesom tvrđi je nego inače, ali ne do granice iritacije. Mali pad komfora rezultirao je dobicima na upravljivosti pa se ovo vozilo s prednjim pogonom ponaša poput uzornog učenika. U svim situacijama pametuje, javlja se za riječ i pokazuje bogat opseg znanja. Na otvorenoj cesti je udoban, u zavojima mu nisko težište i kompetentan ovjes pomažu da zadrži stabilnost, a tu je i upravljač čiji je servo programiran da daje dodatnu sigurnost vozaču. Negoduje tek na dubljim gradskim neravninama, kad će se javiti tupim udarcem. Osamstupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom je besprijekoran, promjene su brze i intuitivne, a gotovo ih je nemoguće osjetiti.

9/10

Motor/potrošnja goriva

Više od dvolitrenog dizelaša sa 150 KS iskreno nije ni potrebno, jer je masa ovoga vozila u nekom prosjeku, a maksimalnih 320 Nm već pri 1400  o/min i dobra elastičnost brinu za dobra ubrzanja i međuubrzanja. Uz 5,3 litre prosječne potrošnje goriva, ovo je po svemu još dobar izbor. Motor je tek nešto bučniji nego što biste to očekivali, ali daleko od toga da će vas to ometati u svakodnevnoj vožnji.

9/10

Završna riječ

Mercedes-Benz CLA dokaz je što sve današnja autoindustrija može. Naravno, s Dacijom Sandero nećete moći pričati, ili možda hoćete, ali će vas slučajni prolaznici uz parkirano vozilo gledati s čuđenjem i pitati se trebaju li pozvati hitnu medicinsku pomoć. Uz Mercedes, sve navedeno i stoji, popis dodatne opreme duži je od Tolstojeva “Rata i mira”, ali ovo je doista novo iskustvo. Trebamo li ga se bojati ili prigrliti ovu umjetnu inteligenciju? Zasad straha nema! Gospođa je prijateljski nastrojena.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1950 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 3400 o/min, okretni moment 320 Nm pri 1400 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 468,8x183x143,9 cm, međuosovinski razmak 272,9 cm, prtljažnik 460 l, spremnik goriva 43 l, masa 1545 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga multilink

MJENJAČ

automatski osamstupanjski

PERFORMANSE

najveća brzina 226 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,3 s

POTROŠNJA

3,6/4,1/5,1 l/100 km

EMISIJA CO2

109 g/km

Euro NCAP

*****

Vozne osobine

Mjenjač

Tehnologija

Prostor straga