Gotovi su dani kad su mnogi naši rođaci, susjedi…, hobistički održavali automobile. Moderni automobili su neprobojne tvrđave skupe elektroničke opreme i jedan krivi potez za sobom povlači domino efekt nesretnih događaja zbog kojih će samo porasti račun kod servisera. Što doista možemo raditi na automobilu?
Ako je vaš ljubimac opremljen ksenon svjetlima, ona rade na naponu od čak 20.000 volti pa je čeprkanje po njima i opasno. Čak i promjena akumulatora kod nekih automobila rezultira potrebom za reprogramiranjem prozora pa i elektronskog daljinskog ključa čije je prisustvo bitno i za pokretanje motora.
Želite li promijeniti običnu žaruljicu u glavnim prednjim svjetlima nerijetko ćete morati posegnuti za uputstvima za uporabu, naoružati se strpljenjem i ukloniti nekoliko dijelova prije nego što dođete do svjetala. Cilj je demotivirati vas i dati servisima dodatni posao. Direktiva EU naglašava da promjena žaruljica ne smije biti komplicirana, ali to siva zona – što znači ‘ne smije biti’.
Možete promijeniti filtre zraka, interijera i ulja, možete dodati ulje, antifriz i tekućinu za pranje stakala. Čak niti s promjenom guma stvari nisu tako jednostavne. Ako su opremljene pasivnim sustavima monitoriranja tlaka u gumama (mjeri se brzina okretanja kotača preko ABS sustava), onda krenite s promjenom, ako su, pak, ugrađeni aktivni sustavi (posebni senzori u svakoj gumi), nakon promjene guma u vlastitom aranžmanu oni vjerojatno neće funkcionirati.