Mazda je upravo održala veliku lekciju svim proizvođačima električnih automobila: Hoće li to tržište prepoznati?!

Ukupne emisije CO2 Mazde CX-30 s manjom baterijom jednake su dizelskoj Mazdi3, a s većom baterijom ukupne bi emisije bile mnogo više

Mnogi proizvođači električnih automobila trude se u svoja vozila ubaciti što veću bateriju kako bi dobili što izdašniji domet. Mazda je predstavila svoj kompaktni SUV MX-30 s baterijom od samo 35.5 kWh, koja jamči autonomiju od skromnih 200 kilometara. Mnogo je to začudilo jer danas nije problem kupiti baterije od 70 kWh ili većeg kapaciteta, a Mazda za sve ima logično objašnjenje.

Naime, Mazda je upotrijebila riječ odgovornost. Ukupne emisije CO2 Mazde CX-30 s manjom baterijom jednake su dizelskoj Mazdi3, a s većom baterijom ukupne bi emisije bile mnogo više pa cijela priča o čišćoj električnoj energiji ne bi imala smisla. U cijelu računicu Mazda je ubacila i promjenu baterija na 160.000 kilometara.

Ovo je iznimno pošten pristup, ali pitanje je hoće li to tržište prepoznati! Cijeli ciklus emisija CO2 Mazda je prikazala i na zanimljivoj shemi, koja uključuje i zamjenu baterija pri 160.000 kilometara. Zelenom bojom označen je SUV s baterijama od 95 kWh, bijelom SUV s baterijama od 35.5 kWh (Mazda MX-30), a crvenom dizelska Mazda3.