Brojni ljudi imaju u životopisu barem jedan posao u uslužnoj industriji, a mnogi nekoliko. Bilo da se radi o usluzi prehrambenih proizvoda, prodavanju odjeće u trgovačkom centru ili bilo kojem drugom poslu u kojem ste licem okrenuti kupcu, jedno se univerzalno pravilo odnosi na gotovo sve servisne zadatke – prikazivanje lažnog osmijeha na vašem licu gotovo je uvijek obavezno.
Možda vam se ne čini kao veliki problem jer lažiranje osmijeha dok brinete o dugoj liniji kupaca čini se prilično jednostavno. Međutim, nova studija sugerira da bi sav taj lažni smiješak zapravo mogao ozbiljno utjecati na vaše navike kada se vratite kući.
Studiju, koja je objavljena u časopisu Science Daily, proveo je tim istraživača s Penn Statea i Sveučilišta u Buffalu. Istraživački tim koristio je podatke prikupljene od gotovo 1600 radnika širom Sjedinjenih Država, od kojih se mnogima dogodilo da rade na poslovima na kojima je osmijeh smatran kao obavezan dio posla.
– Osmijeh kao dio vašeg posla zvuči kao stvarno pozitivna stvar, ali kada ga morate pokazivati po cijeli dan to može biti iscrpljujuće – objašnjava Alicia Grandey iz Penn Statea.
Dobiti lijepu svotu novaca za savjet i zadržavanje osmijeha na licu kod prodaje nekog proizvoda ugodna je nagrada, ali isplati li se to dugoročno? Istraživači su uspjeli uspostaviti nevjerojatno jasnu vezu između pojedinaca koji rade na uslužnim poslovima i navika pijenja alkohola kod kuće. Jednostavno rečeno, vjerojatnije je da će oni koji su prisiljeni nositi lažne emocije cijeli dan, kasnije „popiti“ svoje stvarne emocije.
Odnos između površinskog ponašanja i pijenja nakon radnog vremena bio je jači kod ljudi koji su impulzivni ili kojima nedostaje osobna kontrola nad ponašanjem na poslu. Ako ste impulzivni ili vam stalno govore kako da radite svoj posao, možda će vam biti teže obuzdati svoje emocije kroz cijeli dan, a kad dođete kući nećete imati samokontrolu da prestanete piti nakon jednog pića. Istraživači sugeriraju da ove vrste čimbenika trebaju uzeti u obzir poslodavci koji teže zdravlju na radnom mjestu, kako za kupce tako i za osoblje.