Udruga Transport & Environment bliska je Europskoj uniji, odnosno iznimno je snažna lobistička organizacija, koja utječe ili pokušava utjecati na mnoge političke odluke. Nedavno je ta organizacija provela testove u praksi na Opel Astri i Nissan Qashqaiju, opremljenima dizelskim motorima, i došla je do zankovitih zaključaka. Premda su današnji dizelaši nominalno iznimno čisti i dalje imaju jedan veliki problem. U T&E-u su u testovima izmjerili ogromne količine sitnih čestica čađe pri čišćenju filtra u automobilu. Ta se reakcija događa u vožnji, svakih 250 do 500 kilometara, a može potrajati sve dok vozilo ne prijeđe i do 15 kilometara. Pritom su oba modela premašila limit sitnih čestica čađe od 32 do 115 posto. U T&E-u ističu da 45 milijuna dizelskih automobila na cestama EU ima filtre čađi i da se godišnje događa oko 1.3 milijarde čišćenja filtra u vožnji. Podsjetimo, sitne čestice su jedan od izvora opasnih bolesti pluća i srca. U T&E-u ističu da proizvođači automobila moraju ‘očistiti’ svoje automobile ako ih žele i dalje prodavati na europskom tržištu, a to se ne odnosi samo na Astru i Qashqai nego na gotovo sve dizelaše koje imamo priliku kupiti u našim salonima.
Dizelašima se (opet) ne piše dobro: Objavljeni su novi podaci o njima koji nisu dobri!
Autor: Marijan Alić Objavljeno: 14.01.2020.
U T&E-u ističu da proizvođači automobila moraju 'očistiti' svoje automobile ako ih žele i dalje prodavati na europskom tržištu
Na cesti
Istraživanje u realnim uvjetima: Koliko su doista ‘prljavi’ moderni dizelaši?
Euro 5 i Euro 6 dizelaši produciraju pet puta više dušikovih oksida nego slični benzinci
Semafor
Alarmantno: Dinosauri stariji od trideset godina na hrvatskim cestama
Među registriranim automobilima u Hrvatskoj čak su 15.802 starija od 30 godina, sad već sa statusom oldtimera, a taj broj mogao bi dramatično porasti