Prvi multifunkcijski upravljač: Sve je započeo jedan njemački tuner!

očetkom osamdesetih cijena jednog BB Pola bila je ogromnih 45.000 maraka i proizveden je samo 41 primjerak Carata

Kada je krajem sedamdesetih tuner Rainer Buchmann u suradnji sa stručnjakom za elektroniku Peterom Roggendorfom prezentirao svoj patent Daimleru, direktori te tvrtke rekli su mu:

– Ne planiramo ulaziti u digitalno područje!

Proizvod je bio putno računalo za automobil s multifunkcijskim upravljačem, prvim svoje vrste. Odgovor šefova Daimlera, odnosno Mercedesa, možda vas je nasmijao, jer 40 godina kasnije sve je digitalno, a pokušajte zamisliti novu C klasu bez putnog računala, infotainmenta, kompjutera koji upravlja sigurnosnim sustavima…

Uglavnom, Buchmanna nitko nije doživljavao ozbiljno pa je odlučio sam ugrađivati ovaj sustav u tunirani Volkswagen Polo. Nije samo multifunkcijski ekran bio novitet, Buchman je u suradnji s Roggendorfom u Polo ugradio mikroprocesor i digitalnu instrumentnu ploču pa su vozači pomoću tipki na upravljaču mogli pristupati različitim informacijama o statusu vozila ili, na primjer, opasnosti od poledice.

U bb Polo Carat i Paris, kako je svoje kreacije nazivao Buchmann, ugrađena su i električno prilagodljiva sjedala. Početkom osamdesetih cijena jednog bb Pola bila je ogromnih 45.000 maraka i proizveden je samo 41 primjerak Carata… Buchmann je propao, ali njegove inovacije su ostale.