Pokazivači smjera na autocesti: Tko je bolji Hrvati, Slovenci ili Austrijanci?!

U samo 25 slučajeva hrvatski vozači su pri pretjecanju i povratku u desnu prometnu traku uključili pokazivač smjera, a u 75 slučajeva su to propustili učiniti

Stereotipi! Da vas netko pita tko je kulturniji u prometu: Hrvati, Slovenci ili Austrijanci, uz dozu patriotizma, vjerojatno biste teška srca priznali da nismo na vrhu te liste… Mi smo, pak, odlučili empirijski provjeriti tko je prvak u uključivanju pokazivača smjera na autocesti, kao jednom od glavnih primjera promete kulture. Vozili smo od zagrebačka obilaznice, Buzina, do Maclja, od Maclja do Maribora pa do Celja i do Celja do Šentilja i Graza. Cilj je bio na stotinu primjera vidjeti uključuju li vozači pokazivač smjera prilikom pretjecanja i povratka u desnu prometnu traku. Jednog vozača pratili smo u maksimalno dvije radnje, pretjecanju i povratku u desnu traku.

Idemo krenuti s hrvatskim građanima. Na obilaznici i autocesti prema Maclju pratili smo ponašanje vozača s hrvatskim registarskim oznakama i rezultati nisu sjajni. Naime, od 100 primjera rezultati su sljedeći: u samo 25 slučajeva hrvatski vozači su pri pretjecanju i povratku u desnu prometnu traku uključili pokazivač smjera, a u 75 slučajeva su to propustili učiniti. Već je u Sloveniji situacija mnogo bolja pa su tamošnji vozači u 52 slučaja uključili pokazivač smjera, a u 48 nisu. Očekivano, Austrijanci su prvaci – u 88 slučajeva uključili su pokazivač smjera, a samo u 12 nisu.

Dakle, potvrdili smo stereotipna razmišljanja, iz nekog razloga teško nam je posegnuti za prekidačem pokazivača smjera, što na autocesti pri visokim brzinama može biti iznimno opasno. Hoćemo li to ikada promijeniti?