Koenigseggova inovacija: Predstavljen je benzinski motor bez klasične bregaste osovine!

Podizanje i spuštanje ventila nadzire se elektronički pomoću posebnog aktuatora

Prorjeđuju se inovacije u području motora s unutarnjim sagorijevanjem. Većina proizvođača automobila budžete preusmjerava na električna vozila, a neki još stidljivo koketiraju s pogonom na gorive ćelije vodika. Švedski proizvođač supersportskih automobila pobrinuo se za jednu od (vjerojatno) posljednjih zanimljivih vijesti kad su benzinci u pitanju – uz novi GT automobil Gemera (navodno će bez problema ugostiti vozača i troje putnika) predstavio je dvolitreni bi-turbobenzinski motor bez bregaste osovine.

Podizanje i spuštanje ventila nadzire se elektronički pomoću posebnog aktuatora, pa je vrijeme otvaranja ventila u punom smislu riječi – varijabilno!

Pritom se, individualno, i svaki cilindar može neovisno deaktivirati kako bi se poboljšala efikasnost. Također, može se preciznije određivati omjer zraka koji ulazi u cilindre. Ovaj motor ima 600 KS (600 Nm), a može koristiti i 100-postotni etanol kao pogonsko gorivo kako bi bio CO2 neutralan.

Koenigsegg svoju tehnologiju naziva Freevalve. S tri elektromotora (može prijeći 50 km samo na struju) ukupna snaga sustava u Gemeri je 1700 KS, a pogon je, naravno na sve kotače. Cijena vozila – milijun dolara, a proizvest će 300 primjeraka!