Volkswagen i povijest terenaca počela se pisati puno ranije od pojave ovog neobičnog terenskog surogata. VW je u ratu konkurirao tipom 181 nastalim na bazi tehnike Bube. Zatim krajem sedamdesetih dolazi tip 183 poznatiji kao Iltis. Pojavom Golfa II i implementacijom stalnog pogona na sve kotače putem visco spojke 1986. aktivira se ideja Golfa u „kaubojskoj opremi“. Prvotno je 1989. na salonu u Ženevi javnost upoznala studiju Montana, off road viziju Golfa, s kojom u biti tada još uvijek nisu imali viziju što napraviti. Posjet mogućem i iskusnijem partneru u Austriji, tvornici Steyr Fahrzeugtechnik GmbH, otvorio je vidike marketinške strategije spram ciljane skupine kupaca s ambicijama prema terencima japanskih proizvođača poput Suzuki Vitare.
Svega 6 mjeseci bilo je dalje dovoljno inženjerima i dizajnerima Volkswagena da od skice nastane serijski proizvod. Country je 1990. nastao na bazi Golfa CL Syncro s četvora vrata, a koji je obogaćen setom ojačanja i zaštita kako bi cjelina izgledom i voznim svojstvima zadovoljavala traženu formu. U Graz bi se dopremale gotove karoserije Golfa syncro gdje bi se montirala dodatna oprema.
Podvozje je bilo dignuto za 6 cm, a s njegove donje strane montiralo se cijevno ojačanje od profila promjera 12 cm. Ukupna je visina karoserije dignuta time za 18 cm u odnosu na obični Golf. Country je dobio nove amortizere i opruge prilagođene namjeni, a uz specijalne naplatke dimenzije 15 cola interesantan je i dodatak rezervnog kotača na poklopac prtljažnika.
Country je bio bez reduktora i bez blokade diferencijala, a zbog rezanja cijene iz serijske opreme maknut je i ABS. Kupci su imali izbor samo jednog benzinskog motora i to istovjetnog koji je koristio i Golf GTI, ali koji je u slučaju Country umjesto 107 KS davao 98 KS. Četverocilindarski benzinski motor obujma 1781 ccm bio je znatno rastrošniji od obične braće, a uz njegovu pomoć Country je postizao najveću brzinu od 158 km/h uz ubrzanje do stotke za 12,9 sekundi. Biti član Country obitelji nije bilo jeftino.
Ovaj Golf u kaubojskom odijelu bio je čak 50 posto skuplji od Golfa CL syncro, uz što je potonji imao i više opreme. Ideja Volkswagenovih stratega u slučaju Golf Country nije se pokazala značajnijom uspješnicom. Neuspjeh su pravdali činjenicom da je Country bio zamišljen kao automobil za slobodno vrijeme, a ne da glumi pustinjsku lisicu.
U listopadu 1991. proizveden je posljednji od ukupno 7735 izrađenih primjeraka. Brojke su ukazivale na neuspjeh, ali je očito na današnjem nizu pozitivnih primjera da je Volkswagen izvukao pouku. Golf Country je sada postao i službeno klasik pa ako imate na raspolaganju do 10.000 eura krenite u potragu.