Škoda kojoj nije bilo suđeno da postane serijski model: Type 990 Hajaja bio je karavan na bazi modela 1000 MB!

Zašto karavan nije ušao u proizvodnju? Problem je bio u kompliciranom održavanju motora, a u testnoj fazi uočeni su i problemi s hlađenjem motora

Škoda 1000 MB s pravom nosi naziv legendarna jer je bila iznimno moderna sredinom šezdesetih kad se pojavila, a to je pretočila i u odlične prodajne brojke. Bazična verzija, u Čehoslovačkoj poznata i kao Embečko, bila je s četvera vrata, a u planu su bili kupe, roadster i karavan.

Jedini karavan koji je proizveden, Type 990 Hajaja, trenutno je izložen u Škodinom muzeju (Mlada Boleslav).

Inače, 1000 MB je napustio klasičan dizajn na šasiji i koristio je samonoseću karoseriju, a u konstruiranju ovog automobila Škoda je napustila klasični pristup motor sprijeda, pogon straga te se odlučila za koncept motor i pogon straga, što je 1964. godine bilo moderno.

Jedna testna 1000 MB s 31.000 prijeđenih kilometara konvertirana je u karavan. Četverocilindrični motor je smješten ispod poda prtljažnika, a automobil je dobio naziv Hajaja, po popularnoj radijskoj emisiji za djecu (priče prije spavanja). Cijelo je vozilo bilo dugačko 415 cm.

Tijekom testiranja vodom hlađeni motor s 42 KS je trošio oko 7,6 litara goriva, a prosječna brzina bila je 74 km/h (maksimalna brzina 115 km/h). Zašto karavan nije ušao u proizvodnju? Problem je bio u kompliciranom održavanju motora, a u testnoj fazi uočeni su i ozbiljni problemi s hlađenjem motora. Umjesto ovog modela, u proizvodnji se zadržala Octavia Combi (do 1971. godine), a serija 1000/1100 MB dobila je, uz obiteljsku četverovratnu verziju, još samo kupe MBX.