Klasik koji je definirao sportske limuzine: 45 godina Mercedes-Benza 450 SEL 6.9!

Tehnička osnova za osmocilindrični 6,9-litreni motor je legendarni agregat Mercedes-Benza 600

Jedna legenda slavi 45. rođendan. U proljeće 1975. Mercedes-Benz je predstavio novi model serije 116, 450 SEL 6.9. Limuzina visokih performansi bio je jedno od najbržih vozila u to vrijeme. Danas je to traženi klasik.

– Vozila serije 116 postala su vrlo tražena na tržištu, pogotovo ona sa 6,9-litarskim M 100 motorom. Uočili smo značajno povećanje potražnje tijekom posljednjih godina, a nedavni rezultati aukcija pokazuju da je vrijednost od 450 SEL 6.9 u porastu. Razlozi za to su njegova razina rafinirane vožnje, svakodnevne osobine klasičnog automobila i činjenica da je proizvedeno samo 7380 vozila  – kaže Patrik Gottwick voditelj prodaje Mercedes-Benz Classic.

Model 116 S klase predstavljen je u rujnu 1972. godine. Među njima je bio 450 SE, a tri godine kasnije, vrhunski model 450 SEL 6.9 zaokružio je liniju modela (koja je započela s 280 S). Njegov prethodnik, 300 SEL 6.3, sa 184 kW (250 KS), već je postavio referentnu vrijednost u segmentu luksuznih limuzina.

Tehnička osnova za osmocilindrični 6,9-litreni motor je legendarni agregat Mercedes-Benza 600 (serija modela W 100). Promjer cilindra povećan je sa 103 milimetara na 107 milimetara. To je rezultiralo istiskivanjem od 6834 ccm u 450 SEL 6,9. Motor generira 210 kW (286 KS) pri 4250 o/min i dostiže svoj najveći okretni moment od 550 Nm pri 3000 o/min.

Mercedes-Benz je uzeo potpuno novi pristup u pogledu ovjesa. Slijedeći pneumatski ovjes u modelu 300 SEL 6.3, 450 SEL 6.9 opremljen je hidropneumatskom varijantom, koja je automatskom nivelacijom osiguravala udobnost i odlične performanse.

Najveća brzina vozila je 225 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde. Kad je prazan, 6.9 teži 1935 kilograma. Godine 1975. njegova potrošnja po DIN-u bila je 16 l/100 km pri brzini od 110 km/h. U usporedbi s današnjim dimenzijama, gume su bile skromne – 215/70 VR 14. Ovaj model u proizvodnji je ostao do 1980. godine.